Gå til innhold

Noen som "planlegger" sykemelding?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Helt ærlig så er det jo mange som ønsker å være litt sykemeldt i svangerskapet og ikke alle er syke nok til å være hjemm.

 

Hvor lenge ser dere for dere å jobbe?

 

Jeg ønsker å jobbe til ca. uke 30. da ser jeg for meg at jeg vil ha litt tid hjemme og jeg vet at jeg blir å slite med bekkenløsning for det gjorde jeg i forge svangerskap og jeg gjør det allerede nå (uke 9).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 30% sykemeldt nå, er i uke 11+4. Blir nok ikke jobbe 100% før jeg går i permisjon nei. Trives som dels sykemeldt jeg.

 

Velger å være anonym da dette sikkert ikke blir godt mottatt av alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man være sykemeldt om man ikke er syk/har plager?

For å få tid hjemme? Fordi man er for lat til å jobbe?

 

Herregud!!!!!!!

 

Ser jo at du har BL og det er grunn god nok for sykemelding, men å bli sykemeldt bare for å være hjemme, det syns jeg er helt bak mål! Men dessverre er det mange gravide som mener at graviditet er en sykdom i seg selv da, og tenker, ENDELIG nå kan jeg slippe å jobbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger også å bli sykemeldt. Har en jobb jeg absolutt ikke trives i,og ville slutta hadde jeg ikke vært gravid. Hadde mye bekkensmerter sist, og kjenner det i bekkenet alt nå i uke 8. Er fælt å si det,men jeg håper å få så vondt at jeg ikke kan jobbe...:/ Var hos legen min i går og fortalte det,tror hun har forståelse for det... Har i tillegg hatt en liten blødning,så er sykemeldt en uke nå. Skal tilbake i jobb til uke, men håper uansett på sykemelding de siste mnd av svangeskapet......

 

La ut ett innlegg ang dette på krangle for noen dager siden...

"jeg VIl bli sykelemdt" eller noe i den dyren er overskriften om du vil lese...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som planlegger sykemelding uten grunn...

 

Synes dere virkelig at det er riktig? Jeg har vært igjennom sååå mange på min arbeidsplass opp igjennom årene som har sykemeldt seg så snart de er gravide, og tenkte at; det skal jeg gjøre også, når det blir min tur. Nå er jeg imidlertid snart 11 uker på vei, og har ikke vært sykemeldt en dag foreløpig. Jeg er også i en jobb som jeg ikke trives så godt i, og skulle gjerne sluppet litt unna, men synes ikke det bli riktig når jeg er frisk og rask.

 

Jo flere som gjør det, jo mer blir ryktet bekreftet - det er jo mange som ser på graviditet som en sykdom, og det er kanskje ikke så rart, når det er så mange som sykemelder seg uten grunn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det du føler er best. Er virkelig ikke bra fir deg elle babyen om du er på jobb og bare føler deg psykisk uvel og uggen.

 

Alle er forskjellig og selv om noen hadde "holdt ut" på jobben de ikke trivdes i så er det andre som ikke klarer det. Og det kommer jo også ann på hvorfor man ikke trives, er det jobben som er blitt kjedelig, eller er det mye baksnakking og intriger, rett og slett et dårlig arbeidmiliø blant kolegaer, eller er det "sjefene" som er #%&%#?!!!

 

Det er vanskelig å sammenligne situasjoner to personer seg i mellom for alle vi menesker reagerer, føler og tenker på forskjellig måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det her høres helt rart ut? Det går jo ikke an å sykemelde seg hvis man ikke er syk. For en arbeidsmoral. Skjønner ingenting jeg.

 

Jeg trives heller ikke så godt i jobben min, men jeg har jo ikke tenkt å sykemelde meg fordi om jeg er gravid. Jeg tenker tvertimot motsatt. At jeg må prøve å holde ut lengst mulig da jeg snart skal være borte fra jobben i ett år.

 

Voksne kvinner! Det går ikke an.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GALSKAP!!!!Graviditet er INGEN sjukdom!!!

ER selv s.meldt pga kvalme o oppkast i uke 10...og har en forferdwlig dårlig samvittighet for det:(

Men hadde ikke fungert i jobben i hjemmetjenesten slik jeg er nå....

Men håper jeg er på plass igjen om ikke mange uker:=)

 

SHAME ON YOU!!!!!!Dere som "BARE"sykemelder dere for dere IKKE GIDDER gå på jobb!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut innlegg litt lenger opp her, er jeg som planlegger å bli sykemeldt og håper på bekkenløsning pga mistrivsel på jobb osv.

 

Jeg må bare få sagt at jeg er helt enig i at man ikke bare kan sykemelde seg pga mistrivsel og latskap, og jeg synes ikke noe om å planlegge å gjøre dette. Men jeg har det ikke bra slik ting er nå. Er virkelig helt på bunn psykisk.... Tror jeg for aller første gang i livet kan si at jeg er ordentlig deprimert. Vet ikke om jeg kan skylde på jobben, men når det er mye negativt der ser jeg det som hovedproblemet... Problemene jeg møter der er f.eks folk som ikke hilser, får ikke den veiledningen jeg ble lovt fra ppt (jobber i skolen),får ikke pauser osvosvosv. Har forsøkt å ta dette opp med rektor, uten resultat. Som nyutdannet på ny arbeidsplass blir jeg da veldig maktesløs... I tillegg har vi nettopp flyttet på ny plass og har ikke noe nettverk, familie el her...

 

Akkurat nå ser jeg ingen utvei på problemet, eneste jeg kan gjøre som jeg håper kan hjelpe litt er å sykemelde meg.... Selv om det mest sannsynlig blir en kortvarig løsning på mitt problem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det første jeg tenkte når jeg så innlegget, var nok at det var veldig upassende, men når jeg leser nedover, ser jeg at mye av det handler om at man er sliten og ikke trives i jobben sin. Kan ikke vi andre heller prøve å være glade for at vi faktisk trives godt i jobben vår, og ikke hisse oss opp over de som faktisk mistrives så fælt at de vil bli sykmeldt?

Håper forøvrig at dere som ikke trives, finner dere en ny jobb når sv.permisjonen er over - for alles beste!:)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skjønner veldig godt hva du tenker i forhold til sykemelding og graviditet...Ikke så lett å vite hva som er best.Stol på at din avgjørelse er den rette.Dette er det bare du som kjenner inni deg.Ingenting er mer riktig enn den følelsen du sitter med under graviditeten.

Selv vet jeg på forhånd at jeg blir sykemeldt pga.tvillinger.Legen mener det er best pga.faren for tdlig fødsel hos gravide med flere babyer.

Jeg håper du finner utav det!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...