Gå til innhold

Hjelp! Finner ikke ETT eneste fint guttenavn

Anbefalte innlegg

Leter og blar i navneboka, og finner ikke et eneste fint guttenavn.

Har to gutter fra før, og har liksom brukt opp de vi liker. Kanskje må vi bare vente til puddingen er ute og se hva han ser ut som?

Gutta jeg har heter Herman og Henrik. Helt normale navn, og det burde vel være mange i samme gate, men finner altså ikke noen jeg liker spesiellt godt.

Ligger langt unna Ronny, Jonny og andre fengselsnavn og er heller ingen fan av nymotens Carosander, Leander, Koriander, Noah og Nathaniel for nevne noen...

Noen som kan hjelpe???

Fortsetter under...

Skjønner problemet ditt, nå er lillegullet 2 mnd og navnløs stakkars. Han har jo mange kosenavn, da, men vil ikke at han skal hete lillebror, lille venn, vennen, lillegutt osv særlig lenger.

Storebror heter Håkon. Liker Henrik veldig godt, men det er allerede brukt i familien.

Dessverre ingen gode forslag, bortsett fra Håkon, som jeg selvfølgelig liker veldig godt.

Annonse

Du kan jo fortsette litt på de navnene du alt har - altså å gi navnet Henning :-) Herman, Henrik og Henning - klinger fin-fint sammen. Andre forslag:

Herman, Henrik og Harald

Herman, Henrik og Morten

Herman, Henrik og Kristian

Herman, Henrik og Heine

Herman, Henrik og Hogne

Hvis du liker Torjus, hva med Tarjei? Det syns jeg er kjempefint! Kjenner en veldig hyggelig gutt ved det navnet.... Håkon var også et godt forslag, og Heine.

Dårlig til å komme på navn selv da...men her er listen over ALLE guttenavnene som kunne være aktuelle for oss før vi visste at vi fikk jente (bare kopierer den inn, så mulig noenstår 2 ganger osv...):

Gard

Samuel

Torjus

Levin

Elvin

Adrian

Aleksander

Sindre

Kasper Juul

Marius

Dennis

Oskar

Henrik

Didrik

Herman

Mikkel

Marius

Alvin

Gustav

Isak Leander

Daniel

Simen

Kasper

Kevin

Nicolai

Jakob

David

Gabriel

Leo Alexander

Sigurd

En mulighet kan jo være å gi tredjemann et navn på H, siden de to første har det. Synes det er flere navn på H som er fine og kunne passe godt til Herman og Henrik, f.eks.:

Haakon (Håkon)

Halvard

Heine

Henning

Andre navn jeg føler er litt i samm gate:

Albert

Erland

Jakob

Amund

Even

Oskar

Eirik

Noen du likte?

Her var det jo mange gode forslag.

Heine og Håvard har vært diskutert. Et annet navn som er nevnt her som jeg liker er marius. Det er jo søtt da. Ser mange foreslår Håkon, men det har jeg ikke sansen for.

HI

Annonse

Hm. Håper UL stemmer og vi får jente, her er et par av mine:

Sivert

Silas

Borgar

Eirik

Magnar

Litt trauste gjerne, men klarer heller ikke flere Tobias Alexander Adrian og lignende femi (?)navn etter min mening - ikke kjeft på meg for at jeg synes det! hehe, tror jeg er anonym jeg...

hva med Helge, Hedin, Hadle, Haldor, Helle, Homer, Hauk, Helmar, Henning, Heming, Hilberg, Hilmar, Høye, Håvid, Hans..

eller

utlendisk:

Haldor, Harron, Hunter, Homer, Hassen, Hyatt, Hayes, Hamid, Hector, Harrison, Halden, Hadwin, Hamish, Herrick, Hillard, Herne, Hyman, Holden, Hussein, Harris, Hrustem, Hubert, Horton, Hermund....

Hvis du skal ha et til som starter på H mener jeg det ikke bør være for likt de andre (eks. Henning likner mye på Henrik).

Foreslår Hans eller Holger, av de som ikke allerede er foreslått (jeg liker også Håkon).

Hvis ikke er Marius flott, hvis dere vil bryte trenden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...