Gå til innhold

gruer meg SÅ for å si det på jobb...må si det i løpet av uka


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

og de jeg jobber med har sagt så mange negative ting og har til og med sagt at vi får ikke lov å bli gravide.. sikkert ikke helt seriøst ment.. men alikevel..

i tillegg syns de jeg er altfor ung..

er 22... driter i hva de mener.. men gruer meg for å si det likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du er ikke for ung når du er 22=) jeg har veninner som har fått barn som 17-18-19 åringer, det har gått veldi bra!! jeg er 22 år, og føler meg veldi klar! har prøvd en stund,så vi er ikke for ung:)

jeg kvidde meg for å si det på jobb,for jeg har nettopp blitt vikar,men det gikk bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ jo streng tatt ikke si det på jobben enda, hvis du er i 1.trimester. Men hvis det er for tilrettelegging etc, kan det sikkert være lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar.. jeg begynner på 2.trimester imorra, så syns jeg bør si det snart.. så er jeg ferdig med det!..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du ikke må si det vil ikke jeg gjort det, jeg selv kommer ikke til å si det før magen viser hva som er skjedd...fikk sparken i forrige jobb pga det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke lov. Da må de ha hatt noe annet på deg enn graviditet. Hvis du ble oppsagt av den grunnen kan du saksøke de for mye penger, for det er ulovlig.

 

Når det er sagt, så fortalte jeg det til to på jobben i går.. Av sjefen fikk jeg en stor klem, og han gratulerte meg masse :-) Han andre, som er et år yngre enn meg så bare dumt på meg og trodde ikke på det, siden jeg ikke har fast jobb ennå... så det var jo trivelig :P Forbered deg på ulike reaksjoner :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med slike holdninger på jobben din så skjønner jeg at du gruer deg.

Det var også mye slik negativ snakk på det forige jobben jeg hadde. Glad jeg ikke ble gravid da jeg jobbet der...

 

Hvem andre kan bestemme om du er for ung til å bli mor enn deg selv??!! Det er bare du som vet om du er klar for det eller ikke.

Er så sykt lei av menesker som forteller andre hva di kan klare og ikke klare, om man er for gammel eller for ung osv.

 

Arbeidsplassen din har ikke lov til å si, ikke en gang tulle om det, at de helst ser at de ansatte ikke får barn... Nettopp av denne grunnen som deg. Klart man blir usikker og litt nervøs og redd for å si i fra da.

 

Fortalte det til sjefen min i går, han ble kjempe glad på mine vegne. Men jeg vet at hvis han hadde kommet med noen dårlige synspungter eller komentarer så hadde jeg blitt kjempe lei meg.

 

Gå inn med rak, stolt rygg og fortell det, kansje du blir overrasket ;)

Håper iallefall det for din skyld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fortalte det til sjefen i dag. er ikke mer enn 7+2 men jeg er så kvalm, at jeg regner med at jeg ikke klarer fulle dager hver dag. Hun ble glad på mine vegne og ønsket meg lykke til. Fikk beskjed om å ikke tenke på jobben, men på meg selv og babyen:) Jeg ønsker deg lykke til. Hopp i det og bli ferdig. Jeg følte meg 10 kilo lettere da jeg gikk ut av det kontoret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ikke bry deg om det, og IKKE grue deg for å fortelle det. En sånn nyhet skal være en glede, men jeg vet at mange arbeidsgivere ikke blir spesielt begeistret når man forteller det. Selv er jeg i uke 11 snart, og har ikke sagt noe enda. Hos oss er det IKKE populært å bli gravid, her har det vært babyboom, og sjefen er mildt sagt drittlei. Men det må de jo bare regne med når det er for det meste damer her mellom 20 og 35 år...

Ikke tenk for mye på det, si det når det passer deg. Husk på at du har et liv utenom jobben, og det bør ALLE arbeidsgivere akseptere, selv om det i noe tilfeller "passer litt dårlig" for noen. Selv gleder jeg meg til å fortelle det, endelig er det min tur, selv om det ikke er populært...

 

Stå på, og lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...