Gå til innhold

Jentenavnet Kristi

Anbefalte innlegg

Der jeg kommer fra er det mange som heter Kristi, og mannen min og jeg synes det er et fint navn, som vi kan tenke oss å gi jenta som kommer på nyåret.

Men er det kanskje litt vel uvanlig andre steder i landet, slik at folk vil mistforstå og tro hun heter Kristin? Og ligger det an til litt for mange "jesus-vitser"? Hadde vært veldig glad for innspill! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10653208-jentenavnet-kristi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ikke ha brukt det selv, men synes det er fint. Trodde de fleste kjente til dette navnet, men på den anne side så ligger det jo et innlegg her nå der ei remser opp masse helt vanlige navn som hun aldri har hørt før...

Tror heller ikke det er et "mobbe-navn", kanskje bortsett fra rundt Kristi Himmelfartsdag...

Skal jeg være ærlig, så er jeg ikke veldig begeistret for det navnet. Blir veldig kristent (a la Signe) og nesten som å kalle en gutt for Jesus.

Men det er nå bare meg...

Og dere bor kanskje på Vestlandet? Der får det jo en litt annen ordlyd enn på Østlandet, selv om jeg ikke liker det så mye bere av den grunn.

Annonse

Takk for svar alle sammen, både dere som var positive og negative.

Til du siste som svarte: det er nesten morsomt, for Signe er et annet favorittnavn...:) Men Signe har faktisk ingen kristen betydning, det kommer fra norrønt (tror det betyr noe sånt som "ny seier").

Tar gjerne i mot flere innspill!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...