Gå til innhold

Drar på ultralyd nå!

gladmage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå drar vi for å sjekke om begge har det bra, håper de finner begge i dag!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse lykke til, ser fram til en oppdatering når du har anledning :) Min UL er en uke fram i tid, den har jeg ventet leeeeeenge på...hehe.

Skrevet

Det gikk bra... Begge hadde det bare bra og alt så fint ut!!! Nå er jag glad nå!

Skrevet
:) så bra!! Tenker du er lettet nå ja - hvor langt er du på vei?? Jeg synes selv jeg har følt lite bevegelser fra den ene i det siste, men jeg aner egentlig ikke hvordan de ligger enda og ...ja, det er jo så mye man ikke vet, så jeg har bestemt meg for å ikke bruke energien min på å bekymre meg før jeg får sjekket på neste UL..
Skrevet

Jeg er 13 uker på vei så jeg er helt i starten ennå. Ikke kjent noe spark eller bevegelse ennå så det gleder jeg meg til.... Vet jo fra tidlige att det går litt opp og ned med de bevegelsene så det er nok i orden skal du se.. Hvor langt på vei er du og har du noen fra før?

Skrevet

Bare nyskjerrig.

Men når og hvordan fant dere ut dere skal ha tvillinger?

Skrevet

Hei igjen,

Jeg er 18,5 uker nå og har en 2-åring fra før ja. Kjente faktisk bevegelse i uke 12 allerede denne gangen, uke 20 forrige gang. Men - har ikke kjent spark før denne uken. Det er forsatt såpass uregelmessig at jeg som sagt nekter å la meg bekymre - kjenner dem innimellom og det får holde :)

Har du barn fra før da?

Fikk du vite kjønn på UL eller var det for tidlig? Eller vil du i det hele tatt vite det?

Skrevet

Heisann.

Jeg har en gutt som er født i mai 04 og ei jente som er født juni 06.

Jeg spurte ikke etter kjønn, kom ikke på det. Var bare lettet over att det fortsatt var to der. Tror kanskje det kan være litt tidlig å se men jeg vet ikke.Har nok lyst til å vite det ja,syns liksom jeg får forberedt meg litt bedre da...Enn du?

Skrevet

Hei zadine!

Jeg fant det ut i uke 9,med vanlig ultralyd...

Skrevet

:) samme som meg, glemte helt å spørre jeg også, men jeg var i uke 11 og antok nok at det var for tidlig. Tror nok jeg også vil vite det denne gangen, selv om det faktisk var moro å ikke vite det da sønnen vår ble født. Jordmora gledet seg stort, det er jo så sjeldent at man ikke vet kjønnet nå for tiden. Forundrer meg litt at det er et av de første spørsmålene man får nå, "hva får du da??".

Nå nærmer det seg mandag og UL - synes det har gått utrolig sent mens jeg har ventet, men jeg er faktisk snart 5 måneder, så det går jo forsåvidt fort....Blir 100% sykemeldt nå, så da går nok kanskje tiden litt senere.

Er formen din fin forsatt??

Skrevet

Hei Jente73

Kan jeg spørre hvorfor du blir sykemeldt? Er det fordi du er sliten eller bekkenløsning f.eks?

Vi er vel ca i samme uke og jeg skal på ordinær UL neste mandag. Jeg er 50% sykemeldt, men har mye vondt pga bekkenløsning så jeg lurer på hvor lenge jeg kan fortsette å jobbe med en liten en hjemme også:-)

Skrevet

Jeg er inne i en god periode nå. Kvalmen har så og si forsvunnet og litt av energien er tilbake. Jeg jobber som hj.pl på et sykehjem så jeg er spendt på hvor lenge jeg klarer å jobbe. Foreløpig går det veldig bra. Ingen som har klart å gjette att jeg er gravid ennå. Greit med litt store uniformer;)) Jeg synes ukene bare flyr nå men det kommer vel av att jeg har noe å gjøre hele tiden... Som du sier så kommer det nok til å gå litt senere når du skal gå hjemme...

Skrevet

Ville bare skyte inn med at jeg selv ble sykemeldt fullt fra uke 19, fordi det var tvillinger + vond bekkenløsning. Hadde da jobbet 60 % noen uker også. Det er vel nærmest rutine med full sykemelding fra ca uke 20 når det er to i magen

Skrevet

Hei Tvillinger på vei :-)

Jeg blir sykemeldt fordi det er rutine her på sørlandet og sykemelde fra ca. uke 20. Jeg er jo bare uke 19+2 på mandag, men jeg er allerede aktiv sykemeldt pga mye kvalme og oppkast fremdeles, pluss at jeg aldri har sett på maken på hvor mye søvn jeg trenger - synes det er helt hinsides fornuft jeg. Og så begynner jo mitt bekken også å kjenne kjøret etterhvert, Da jeg har 2 timers bilkjøring hver dag for å komme meg til og fra jobb, så ble jeg aktivt sykemeldt de 2 siste ukene - og jeg må innrømme at denne siste uken har jeg jobbet lite. Har utrolig lite energi når jeg kaster opp det meste jeg spiser.

Men - all klaging til side, jeg ville blitt automatisk sykemeldt uansett - men har skjønt at dette er veldig forskjellig fra by til by, vet ikke reglene der du er??

Ler litt når jeg tenker 2 måneder tilbake i tid - da legen fortalte meg at jeg kom til å bli sykemeldt i uke 20 var jeg helt forferdet og skjønte sletts ikke poenget med det!! Nå kan jeg ikke vente :)

Idag har jeg forresten kjent begge to sparke og bevege seg, så jeg er fullt rolig igjen :) En utrolig følelse, kjenner bevegelse over hele magen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...