Gå til innhold

Dette blir mitt 3 keisersnitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker at jeg gruer meg litt denne gangen,har vært våken de to andre gangene men er litt usikker på hva jeg har lyst til denne gangen. Jeg tåler så mye smertestillende at jeg får ikke nok bedøvelse så da merker jeg mye av de gjør de er ganske ubehagelig,de sier at de ikke kan gi mere.De måtte holde meg fast nå siste gangen for jeg stod i bue. Men er redd for å ta narkose også,mister kontrollen føler jeg. Disse legene er ikke lette å snakke med.får liksom ikke svar på noe som helst ang dette! Noen som har erfart lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal også ha mitt tredje keisersnitt :-) HAr heldigvis ikke opplevd noe av det du har, men jeg tenkte jeg skulle spørre deg om noe angående antall snitt en får. Har du fått noe info om det?

Jeg har hørt at man ikke får mere enn tre, men jeg personlig har ikke fått noe info om dette...

Skrevet

Svarer jeg.. =) Skal også ha mitt 3. snitt, og har ikke fått direkte info om dette. Men jeg har gravd litt.

Litt forskjellige oppfatninger om hvor mange snitt en kan ta. Det kommer jo til syvende og sist an på om livmorveggen som er snittet opp tåler et svangerskap til. Mange jeg har hørt om har fått beskjed om at 4 er maks, under det 4. blir de sterilisert samtidig. Da er livmorveggen altfor svak til å tåle et nytt svangerskap.

Jeg vil spørre mine leger om dette denne gangen. Jeg har 3 svangerskap på 3 år, 3 keisersnitt på 2,5 år (når denne er ute da). Det er såpass tett at jeg kanskje må innse at jeg ikke kan få flere. Men jeg vet ikke. De må rett og slett se på livmorveggen min og vurdere det derfra..

Skrevet

Ja det blir spennende, må sjekke med min lege også. Men skulle jo tro en ble informert om det dersomd et gjaldt dette svangerskapet?

Jeg får tre snitt på 6 år, men det er jo kort tid uansett.

Og skal en steriliseres, er jo det, iallefall for meg,. en LANG prosess, jeg skal gjennom. Er mye og svelge det at en VET at en ALDRI kan bli mamma på nytt......

Skrevet

Det er sikkert ikke å anbefale å ha mer enn 3 max 4 ks. Men ingen må steriliseres uten samtykke. Så det er ingen automatikk her (men ville nok høre på legen, livmorruptur er ikke akkurat ønskelig)

Skrevet

Er jo ikke det, og ved mitt sykehus er praksisen slik at har en hatt to keisersnitt, får en ikke føde vaginalt. Så det ville jo være en kinkig sak om en er gravid, men et evt keisersnitt nr 4 eler 5 og er nødt til å ta abort for det ikke er "lov" å få flere snitt

Skrevet

Ja spurte om dette når jeg tok mitt keisersnitt nr 2 å da sa de at de ikke anbefalte mere en 5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...