Gå til innhold

Unge foreldre er de mest ansvarfulle og modigste jeg vet om!!!

Mammaen til Ina

Anbefalte innlegg

Hei.

Ser att dette er en litt håpløs debatt, og jeg tror heller ikke att mitt innlegg vil gjøre den store forskjellen.

Men jeg vil bare vise siklerotte min støtte. Jeg ble selv mor som 17åring og er nå 25 og gravid med nr to, så jeg vet hva jeg snakker om.

Jeg synes det er posivivt att siklerotte stiller kritiske spørsmål ved det å bli mor i ung alder. Å planlegge å bli gravid som tenåring er galskap, og mange som leker med tanken klikker seg nok inn her for å lese solskinnshistorier som taler deres fordel, og da er det bra noen er her og kanskje bremser de litt.

Dårlige mødre finner du i alle aldre, jeg tror ikke unge er værre enn gamle. Men jeg skulle ønske jeg hadde hatt mer tid til å finne ut hvem jeg er og hva jeg vil gjøre med livet mitt. Nå må jeg begrense drømmene og planene mine til hva har jeg mulighet til å gjennomføre.

En del av det å bli voksen er å bli mer realistisk. Og Siklerotte er veldi realistisk.

Fortsetter under...

Klart jeg kan snakke om egne erfaringer, men, jeg ønsker ikke å gå inn på enkeltpersoner som tidligere sagt - det gjelder også at jeg ikke ønsker å dra frem min egen situasjon. Jeg har igrunn ikke for vane å dele store deler av livet mitt med andre. Så jeg kommer aldri til å gå videre inn på mine opplevelser som ung mor, fordi det føler jeg at blir litt for privat.

Jeg mente det jeg skrev, og det står jeg fortsett for. Jeg vet såklart at alle kan klare det, men det går ikke bare på hva man kan klare og tror man kan klare. Det har så mye mer med seg.

Jeg vet at hva jeg sier ikke kommer til å gjøre noe med valgene folk foretar seg - værsågod. Jeg har i løpet av min tid her inne kommet over de prøverne som jeg faktisk kan anse som realtivt modne, mens det også har vært de som har sett på seg selv som modne, og blitt prøvere - som har vist det motsatte. Jeg stiller meg skeptisk til det hele uansett, og mener at det er galskap å planlegge barn i en så ung alder. Om folk allikevel ønsker føde et barn inn i livet sitt, er det vel lite annet jeg kan si enn akkurat hva jeg mener om det - og ønske lykke til videre.

Vil bare si at jeg setter stor pris på at Siklerotte ikke mister motet selv om få later til å se dette fra hennes synsvinkel. Jeg synes innleggene dine er velskrevne og gjennomtenkte, og jeg setter stor pris på å lese dem.

Stå på, Sikle! Det er flere enn du aner som heier på deg! :-)

• 3 uker senere...

Det var utrolig fint og oppmuntrende å høre ! Du aner virkelig ikke hvor mye innlegget ditt varmet hjertet mitt<3

Jeg er 17 år og gravid, i dag tok jeg endelig valget mitt om at jeg skal bli mamma, både gruer og gleder meg, men vet jeg kommer til å klare det :)

Venter du også barn ? eller har du det allerede kanskje?:)

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...