Gå til innhold

Mye liv i magen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 28, og har kjent liv et par uker, men det blir ikke noe mer, syns nesten det har blitt mindre, men kjenner noe hver dag, så da er det vel ikke grunn til å bli bekymret egentlig?

Er gravid for første gang og har hørt at man vanligvis kjenner minst spark da.. Dette kan også ha noe med at jordmor sa tidlig at barne vender seg innover når hun skulle kjenne på magen min, så når barnet sparker inn mot ryggen vil jeg da kjenne mindre?

 

Bare kjekt å høre om noen opplever det samme..:) Tror ikke jeg egentlig bør være beskymmret, men blir jo det når mange andre forteller om at de kjenner så mye liv i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! jeg er i uke 26 og har kjent spark siden jeg var 17 uker.. Så lenge du kjenner liv hver dag tror jeg ikke du skal bekymre deg. i min mage er det som oftest mye liv, men det er også dager der det er veeeldig rolig, og da blir jeg selvfølgelig bekymret.. men ringte til jordmor jeg ene dagen det ikke var noe liv, og fikk komme å sjekke. Babyen var bare snudd seg, som du sa.. og da kjenner du som regel ikke sparkene. Du kan bare ta det opp med jordmor neste gang du er hos henne. Men jeg tror alt er normalt, men skjønner at du bekymrer deg.. for det gjør jeg også når det er lite liv:)

 

Håper du fikk litt hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tror ikke du skal bekymre deg for det,så lenge du kjenner liv hver dag,men er du usikker så ta en tlf til jordmor,de er her for å hjelpe oss :) Jeg er 27+4 selv og kjent liv siden uke 15-16. kjent liv hver dag,men ikke alltid like mye.Nå er det perioder på døgnet hvor han er aktiv og perioder hvor han er stille og det er mest av det sistnevnte,så han er nok heller ikke av de mest aktive. men det er stor forskjell på barna i magen også,noen er veldig aktive og andre ikke. kommer også an på hvordan de ligger. Håper du ble litt mindre bekymret :) Men man bekymrer seg mye for de små,det har jeg merket :) Også min første her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent liv i flere uker, slik normalt er tror jeg. Men i det siste har jeg i perioder kjent så MYE liv at jeg nesten har blitt bekymret. Hun sparker sånn i perioder, eller spreller kjennes det mest ut som, at det nesten minner om anfall eller noe. Har noen kjent noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, endelig noen som har følt det:-) Har tenkt den tanken mange ganger selv. Det er av og til at jeg føler magen rister og buldrer. Merkelig opplevelse det her :-) Ja, man blir mer bekymret enn glad for at det er bevegelser, på en måte???!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent massevis av liv fra uke 17, men rundt uke 26. var det kjemperolig, og hadde det ikke vært for at babywatcheren gav tydelig hjertelyd, hadde jeg nok vært bekymret. Men popp - så var´n tilbake igjen gitt; og nå er det helt sjukt mye liv. Kan tydelig se konturen av baby under huden min, og det er så rart. Hele magen leer på seg, er rart å se hvor stor plass baby plutselig har gjort krav på. I går sparket dessuten pappa´n i øyet..hehhe.. Han skulle hviske litt til baby, og bam - så fikk han seg en smekk, gitt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kjente egentlig ikke så mye liv før rundt uke 20, da "boblet" det litt i magen på en måte. Nå kjenner jeg liv hver dag (er i uke 28 nå), men hvor mye varierer. Var litt bekymret i går, for jeg hadde ikke hatt mine runder med spark i løpet av natten. Drakk et stort glass blåbærsaft like før jeg la meg - skal si det gjorde noe med aktiviteten! Verdt å prøve hvis du er bekymret - men så lenge du kjenner litt liv hver dag tror jeg ikke som de over også sier at det er noe å bekymre seg for - du har sikkert bare en bedagelig anlagt baby i magen. :o) Jordmor sa at fra uke 28 skal jeg prøve å være litt bevisst på når den sparker, for hvis det plutselig blir mindre da kan det være lurt å sjekke.

 

Gleder meg til å få en unge som sover hele dagen og er våken hele natten forresten... ;o( De sier bevegelsesmønsteret i magen ofte er likt søvnmønsteret etter at den kommer ut. Og min baby er stort sett rolig hele dagen, så har den en runde med aktivitet når jeg legger meg rundt 10 på kvelden og en ny runde en gang mellom 2 og 4 på natten - så det er nok bare å forberede seg på nattevåk her... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...