Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg lurer på om det er farlig å trykke over skambenet for å kjenne om livmoren har kommet over slik at jeg kan kjenne denne. Er det noen som vet? Vet at de ligger godt beskyttet, likevel fikk jeg litt noier fordi jeg synes jeg kjente litt vondter etter at jeg hadde prøvd dette... Og hvordan skal det i så tilfelles kjennes ut? Er akkurat ferdig med min 11 uke idag.
Mamma til snart 4 Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 hey hey, ikke farlig i det hele tatt;) men skal godt la seg gjøre siden du er bare i uke 11;)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 ok, så fra hvilke uke kan man kjenne noe da, vet du det? Takk for svar forresten:)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Tøys at du ikke kan kjenne livmoren! Hvis du trykker forsiktig med en fingrene rett ovenfor skambenet og litt ned/under så kjenner du livmoren som en litt hard "vannballong". Du kan kjenne en tydelig kontur, men livmoren er jo ikke stor. Ca. uke 12 kommer den ennå lengre frem slik at den blir lettere å kjenne. (kanskje dette allerede har skjedd hos deg).
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 ok, begynner på min 12. uke i morgen. Er veldig spent på om jeg kan kjenne livmoren, men var liksom litt redd for å prøve. Men nå når jeg vet hva jeg skal kjenne etter er det gjerne litt lettere. Takk for svar!
Mamma til snart 4 Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 sa ikke at det var umulig, men skal godt la seg gjøre, jm sa fra uke 15 er det mest sannsynlig, men det varierer nok;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå