Gå til innhold

UKE 21 og fortsatt oppkast...!?!

Anbefalte innlegg

Er 21+0 idag, og så var det en ny runde med oppkast. Kastet opp jevnt og trutt til uke 18, men har vært fin siden det. Har jobbet 100% de siste 5ukene og har kjent på at jeg har vært mere og mere sliten, og det har også tidligere i sv.skapet resultert i at jeg har blitt kvalm. Toppet seg på jobben idag med masse stress i kombinasjon med mandagstrøtthet. Måtte ut å spy flere ganger.

Har fått legetime imrg, så det går vel mot en delvis sykemeld. Også jeg som har følt meg som den superkvinnen de siste ukene med 100%jobb, trening et par ganger i uka, og superhusmor.

Noen flere som forstatt kaster opp/er kvalme?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10649824-uke-21-og-fortsatt-oppkast/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er 22+2 i dag. den verste kvalmen ga seg når jeg var ca 11 uker. men kan fortsatt ikke pusse tennene eller bruke munnskyllevann uten å brekke meg/kaste opp. så jeg kan ikke pusse tennene like etter et måltid, for da kommer det meste opp igjen... høres veldig uhygienisk ut - men sånn er det dessverre...

ble du sykmeldt? ta i så fall ikke det som et nederlag! vi må bare innse det - kroppen vår tåler ikke like mye nå som før - samme hvor fin form vi er i. er du i en stressende jobb i tillegg, krever jo det sitt... gjør det du orker, og la vær resten... bare du selv kjenner hvor dine grenser går. lykke til videre!

Hei

Godt gjort å ha jobbet i fullt i 5 uker og trent samtidlig! Jeg er i uke 23 og er plaget med uvellhet, ikke direkte kvalme, men magen er "vond". Har venta på storformen leenge og det skulle gi seg, den gang ei. Alt er jo så normalt da, trodde det hadde snudd nå da jeg har vært bedre i et par uker, så kom tilbakefallet.. Vanskelig å forutsi noe gitt. Jeg er aktivt sykmeldt, kjedelige greier, men slik er det nå. Fungerer ikke så da må en prøve innfinne seg med at slik er det. Kan tro du får det mye bedre hvis du jobber noe mindre, jobben er ikke alt, men ganske mye.

Lykke til!

i mitt første svangerskap hadde jeg oppkast gjennom hele svangerskape. når jeg først kom på sykhuse og lå på fødestua følde endelig jeg fikk plass til mat så spiste jeg som en gal er litt morro og se nå på bilder hehe. men krysser fingrene for at det går bra og det gir seg for dere alle.

men jeg var jo oppi en litt kip situasjon og da i det svangerskape mye stress og reising fram og tilbake fra barnevernsinstutisjon til typen og alt sånn. så trur det var mye av det som gjorde det og så prøv og slappe av mest mulig. nå venter jeg mitt 3 barn og har ikke vært kvalm en dag nå og er i une 21+4

LYKKE TIL ALLE SAMMEN

HI her.

Ble 50%sm, så nå skal jeg jobbe fra lunsj og ut. Sitter her og har en litt rolig morgen. Tror nok ikke det var noen vei utenom. Var så sliten og trøtt etter arbeidsdagen i går også at jeg kastet opp og sovnet som en stein på sofaen i 3 timer.

Gikk på vekta i morges, og hadde faktisk gått ned 2kg iløpet av forige uke, så det beste er vel å ta det med ro.

Fint å se at man ikke er alene i allefall. Vet at mamma hadde noe av det samme, og hun jobber med det samme som meg. Det er ikke mulig å ta det rolig på jobben når man først er der, da er det bare full pinne. Men det er heldigvis ikke en jobb en kan ta med seg hjem, så tenker ikke på jobben når jeg ikke er der.

Er bare så irriterende å reise om sv.skaps kvalme. Hold ut står det i bøkene. "Har det ikke gitt seg til uke 12, er det i allefall over i uke 14". Og her sitter jeg i uke 21 og fnyser av litteraturen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...