Gå til innhold

Jeg blør i tannkjøttet og det klør!hjelp!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva bør man gjøre? Gå til tannlegen eller bare la det være? Kjennes ikke ut som betennelse men det er akkurat som det strammer seg, og når jeg smiler kommer det en rød blodig linje mellom tennene og tannkjøttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til tannlegen!!

Mest sannsynelig har du en betennelse..

Det er deverre et at symptomene det når en er gravid:(

Vær forsiktig når du pusser tennene slik at du ikke irriterer det mere og spis lett mat.

 

Ta en tlf i morra så ordner det seg vettu:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt feil å være forsiktig, reis på apoteket og kjøp et bakteriedrepende munnskyllemiddel, puss grundig 2xdaglig og begynn med tanntråd hver dag. Hvis du kan bruke tannstikker er det bedre fordi det masserer tannkjøttet. Blødningen vil være over i løpet av 14 dager. gå inn på nett og se på gingivitt så får du det samme svaret der. Vet dette fordi jeg er tannpleier. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skrev forsiktig mente jeg at hun ikke skal pusse for hardt!!!!

Jeg fikk beskjed om og slutte med tanntråd pga liten plass mellom tennene og begynte og blø konstant,så dette tror jeg er litt forslkjellig fra person til person.

 

Jeg er IKKE tannpleier så resten av det du skriver stemmer.

Men jeg skrev ikke tydelig hva jeg mente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hadde noen av de samme da jeg venntet min förste. Jeg gikk til tannlegen og fikk ensalve jeg skulle smöre på og vips etter ca en kort uke var det borte.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk tanntråd daglig, puss og skyll godt. Tanntråden fører du ned mellom tennene, og "sager" oppover på hver eneste tannside. Dvs at du ikke bare skal dytte tråden ned og dra den opp igjen, men gjøre det grundig på alle tannflatene.

 

Det vil nok blø en god del i begynnelsen, noe som bare er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...