Gå til innhold

Moren min har MÅTTET ta 3 keisersnitt pga smalt bekken..

Anbefalte innlegg

Jeg som er eldst av alle tre søskene ble tatt i hastekeisersnitt etter at hun prøvde å føde meg i to dager. Og jeg hadde veldig lite hode..

Nå er jeg gravid og lurer på om jeg burde ønske å få keisersnitt jeg også, da størrelse på bekkenet ofte er arvelig..

Fortsetter under...

Da kommer du til å få dette som svar... "Det trenger ikke nødvendigvis å bety noe"

Jeg hadde så og si et helt likt sv.skap som mamma, og fødselen startet ikke. Gikk over tiden, fikk ikke nok åpning, måtte ta vannet på meg, fikk drypp, ville ikke ned i bekkenet.

Dette var akkurat det som skjedde med mamma da hun fikk meg også.

Jeg sa at han ikke kom til å komme ut. Jeg kjenner kroppen min 100000 ganger bedre enn de jm og legene.

Men da fikk jeg det til svar... "Det trenger ikke nødvendigvis å bety noe..."

Men det gjorde det, fordi det endte med ks. på meg også....

Men du kan jo alltids prøve!

Jeg og broren min bare " pluppet" ut av min mor - som er 5 kg lettere enn meg og supersmal.....

JEg trodde pga bredere hofter at jeg ville "arve" fødslene til min mor, men den gang ei, endte med KS, i ettertid så de at bekkenformen ikke var helt vanlig, bare litt smalt, men jeg fikk KS ved andremann også da jeg ble usikker etter at førstemann ikke kom seg ned bekkenet mitt.

- Så det er ikke altid man "arver" sin mor....

Tror de kan se på avstanden mellom leddene om man har svært smalt bekken, men å ta mål er sikkert ikke dumt om du lurer :)

Både moren min og de to andre søstrene mine har hatt veldig greie fødsler, men jeg klarte ikke å føde førstemann, og det endte i akuttkeisersnitt. Fikk da konstantert for smalt bekken. Så da jeg skulle ha nummer 2 ble det planlagt keisersnitt, og nå skal jeg ha nummer 3 som også blir planlagt keisersnitt. Så du ser, det kan slå begge veier. Men sørg for att du tar det opp med legen eller jordmor, og be de ta røntgen av bekkenet ditt. Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...