Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor mye sviskesaft de små kan få? Min lille har fått skikkelig saue-bæsj etter at jeg begynte å gi grøt! Spesielt den siste uken! Hun presser og presser, men det kommer jo nesten ingenting. Bytter sikkert 5 bleier i løpet av dagen med bare små kuler i. Gir malt i melken (blir blandet med grøt), men det ser ikke ut som det hjelper.

Enten mer malt eller sviskesaft, eller kanskje mer vann?

Noen som har lignenden erfaringer eller tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil bare si at de små kulene (eller toffee i bleia, som vi kaller det her ;-) er helt vanlig. De fleste får visst sånn etter å ha gått over til mer fast føde. Vesla mi sitter gjerne og trykker lenge og vel, helt rød i toppen, og jeg forventer den bæsjebleia, men så er det bare en liten knert der. Det skjer hver dag. Jeg trodde det var noe veldig galt, men de andre mammaene i gruppa opplevde det samme ifbm innføring av fast føde, så da er det heldigvis helt vanlig. Hun har ikke vondt, bare presser som et uvær.

Om jenta di har vondt så kan du jo gi mer sviskesaft, men jeg har hørt at sviskemos er mer effektivt. Gi et par skjeer får grøten. Aprikoser kan visst også gjøre nytten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...