lengter daler ned i skjul... Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 man skal jo ikke bli det, vet jo det. men jeg er så sliten. og han vil ikke sove, hverken på dagen eller natten. virker trøtt og grinete, jeg legger han, han skriker, sovnr etter hvert, sover 20 min og så våkner han igjen. ser ut som han spytter ut smokken med vilje og så skriker han etter smokken. skjønner jo at han ikke gjør sånt bevisst, han er jo 3 mnd. men tålmodigheten min strekker ikke til og jeg blir irritert på han. føler meg som en elendig mor når jeg blir irritert på han!
wirre;o) Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg tror alle har det litt sånn innimellom, men at det er tabu å si noe om det. Men det er jo forskjell på irritert og depresjon da;o)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Ammer du han? Det kan jo være at du ikke har nok melk og at han er sulten.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2007 nei han får mme.
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Sant som ei sier her, at det er nok mange som har d slik, men d er tabu å snakke om. Jeg har d slik selv noen ganger, og må virkelig jobbe med meg selv for ikke å hisse meg opp. Det er forferdelig! Og jeg blir jo så lei meg fordi jeg føler det slik. Men jeg minner meg selv på at hun trenger meg, og på ingen som helst slags måte prøver å plage meg. De små er nok enda mer frustrerte enn oss når de holder på slik. Vi må bare være rolige og vente til de roer seg. Tålmodige og kjærlige Ei stressa og irritert mamma hjelper ikke den lille til å slappe av heller, det er helt sikkert. Du får skrike ut her inne, så får du tømt deg for aggresjon og frustrasjon Og få avlastning hvis du kan, d er gull verdt
lengter daler ned i skjul... Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. oktober 2007 takk! godt å høre at flere har det sånn. sitter bare å griner... og vugger vogna selvfølgelig! hva ellers. litt dårlig med avlastning desverre. har ikke familie i nærheten hverken jeg eller mannen min.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Uffda.. Men hva me å gå ut en tur? Husker jeg var så irritert.. Eller ikke irritert, men heller sliten Pakka på ungen klær og la han i vogna og gikk ut. Fikk gått av meg frustrasjonen og Daniel sovnet. FIkk gått på butikken og snakka me folk og lign. Det var deilig, og gjorde det ofte. Selv om klokken er 13 eller 1845 går jeg ut me Daniel. Han legger seg klokka 21 han;) Igår orket jeg ikke være inne me han, for han var så grinete. Tok på han klær og satte han i Ole Brumm trillen og var ute i ca 1time. Kom inn når klokka var 1930, da var han sliten og trøtt. Fikk mat og la seg. Hjelper å være ute åssså Han er jo nå 21mnd. Var jo ikke ute så sent me Daniel når han var bare 3mnd.. Men å gå på butikken og la barna få se alle menneskene hjelper det også. Iallefall var min veldig nysgjerrig..
lengter daler ned i skjul... Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 15. oktober 2007 ja han sover godt når jeg går tur, men våknerså fort jeg kommer hjem. orker ikke å gå hle tiden. og etter 1 time er ikke han uthvilt. da er han grinte når jeg tar han opp.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 Vet mange som har problem me det, at når vognen stopper opp, så våkner barnet. Hva me å stoppe ofte på turen? La han bli vant til at vogna ikke bare rører på seg..? Jeg gjorde det, ville ikke at han skulle våkne når jeg kom hjem. Det har funket kjempefint for MIN del..
lengter daler ned i skjul... Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. oktober 2007 ja det kunne jeg jo prøve ) takk for tipset!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. oktober 2007 #11 Skrevet 15. oktober 2007 Bare hyggelig! Daniel er forresten slik at han helst vil ha bevegelse når han sovner. Men uansett pleier jeg å gå til han sovner også gå hjem etter jeg føler for det. Gjerne gå i masse bråk åsså Kan vær lett å våkne opp om biler el. folk går forbi og enda letttere om vogna ikke gynger... Vet hvor fælt det er at barnet ikke kan roe seg ned, og er fint at man kanskje kan være til hjelp. Selv om det da ikke funker, har du jo prøvd:)
M@mm@ til mine barn Skrevet 15. oktober 2007 #13 Skrevet 15. oktober 2007 Ikke gyng på voggen.... de våkner igjen når den stopper...... Prøv å synge i stedenfor og når han sovner så synger du lavere og lavere. Eller setter på klassisk musikk når du legger han i voggen.
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 15. oktober 2007 #14 Skrevet 15. oktober 2007 Hva om mannen din triller en tur med han, så du får sove litt, eller bare være alene en stund. Det gjør vi her, og d er deilig!!! Her sovner hun gjerne i armene mine når hun er grinete og lei, så legger jeg henne i vugga etterpå. TV står som regel på når hun sover i stua på dagtid, på sånn passe middels lyd, ikke for høyt heller da
lettereforvirra Skrevet 15. oktober 2007 #15 Skrevet 15. oktober 2007 Min sønn på seks måneder har jeg på bobledress og ull. Har han i bæresele ( har kjøpt meg meitai nå) og går meg en lang tur med han på ryggen eller magen. Da er han helt utslitt når han kommer hjem og sover som en stein. Sønnen våres er egentlig kolikkbarn og selv om han er ferdig med kolikken har han enda en uro i kroppen. Noe som er normalt for barn som har hatt kolikk. Sover bare litt i gangen, men når jeg bærer han rundt i frisk luft blir han veldig døsig og vil legge seg når han kommer hjem.
Lille Kolibri Skrevet 15. oktober 2007 #16 Skrevet 15. oktober 2007 Korfor skal du ikkje det? Du skal sjå det er ingen du kan bli så sint på som den lille søte gutten din etter kvart! Sånn er det bare, du er eit menneske, du blir sliten, og barn kan vere innmari av og til. Men det er klart korleis ein taklar det er noko anna... Mitt beste tips er: få deg all den kvile du kan få, prioriter det over alt anna denne perioden. For det er ein periode og alt går over. Eg grein så mykje dei første månadane med førstemann, men så gjekk det seg til og det gjer det nok for deg òg! Mitt andre tips er: Når han våknar opp la det gå litt tid for å sjå om han roar seg igjen. Begge mine har hatt veldig våkne periodar i søvnen, viss du skjønnar, sett heilt våkne ut med åpne auger og sutring, men så har dei gått ned i djup søvn igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå