Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 jeg hadde en sa for 2 uker siden og har sååå lyst å prøve igjen...legen sa at man helst bør vente til etter første mens. Jeg spurte ikke hvorfor, noen som vet? Og er det skadelig og begynne å prøve før?
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg ble også rådet til å vente etter første mens når jeg mistet i uke 18. Jeg forstod det slik: Dette for at livmoren skal være best mulig forberedt til å feste et nytt egg. En menstruasjon vil rense opp der inne og en ny fin hinne vil dannes. Husker selv at jeg også var veldig utålmodig, men vi valgte å vente.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Da jeg var ferdig med å blø etter utskrapning pga MA,begynte vi å "snikprøve" Dvs vi hadde sex igjenn-så lenge man er ferdig med å blø,er faren for infeksjon også svekket... Denne prøvingen resulterte desverre ikke i en ny graviditet,for 8 laaange uker seinere har jeg nå fått min første mens! Så nå er vi offisielle prøvere!! Mht til ditt spmål..så har jeg i allefall hørtså mye forskjellig..kikk litt her inne,så ser du at folk har så forskjellige oppfatninger og erfaringer!.. Lykke til med prøving!
2 prinsesser Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 jeg fikk beskjed om at det bare var å prøve igjen med en gang, mistet i uke 6+3.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 Hei. Ser du har fått mange svar, men iallefall ble jeg rådet av sykehuslegen å vente 1 til 2 mensperioder. Sluttet å blø etter SA (6.aug) etter 3 dager og vi var avholdene den perioden som ble anbefalt, altså 14dager. Så fikk jeg mens igjen etter 5uker og nå er jeg gravid igjen. 6uker på vei å krysser fingrene for at alt går bra denne gangen :-) Fikk beskjed av legen min nå om er være forsiktig med hard trening og ta det ellers litt mer med ro.. Men etter en SA tror jeg personlig at kroppen selv ordner opp og etter en er ferdig med å blø og infeksjonsfaren over (etter 14dager fikk vi beskjed om) så blir en gravid igjen når kroppen er klar for det. Så ønsker jeg deg lykke til og håper alt går bra!!!
tricia Skrevet 6. november 2007 #7 Skrevet 6. november 2007 Vi fikk beskjed om at det var lurt å vente så man hadde mulighet til å stille rett termin osv... Vet ikke helt om jeg likte den grunnen, men uansett er det jo greit å vite at systemet er i gang igjen og vente en mens.
Elmoen Skrevet 18. november 2007 #8 Skrevet 18. november 2007 Jeg er overbevist om at kroppen blir gravid når den er klar for det. Etter utskrapning prøvde vi igjen etter ca 10 dager (etter at blødningen stanset) Er ennå ikke blitt gravid, og begynner nå på 3pp etter ma.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå