Gå til innhold

min 2 åring spiser ikke i barnehagen. noen andre med samme erfaring?

Anbefalte innlegg

min sønn på 2 er ikke så flink til å spise, vi må liksom si til han at han må spise.legge frem brødskiven foran han...

jeg har gitt beskjed til barnehagen men de følger det ikke opp. han har liksom bare spist en halv brødskive på en hel dag og yougurten er ikke rørt.

jeg blir frustrert når jeg ser at maten ikke er rørt. for jeg vet at han spiser rundt 2 brødskiver når han spiser brød.

er jo redd han går sulten. kan jeg kreve at de setter seg ned å passer på at han for i seg iallefall litt mat.. eller at de gir han en brødskive i hånden ute etter de har sovet..

maya

Fortsetter under...

Samme problem hos oss!

Vi har en 2 1/2-åring som knapt spiser noe som helst... MEN, jeg roer meg med at han spiser når han blir sulten. At det nesten bare gjør vondt værre med å nesten dytte brødskiva inn i munnen hans... Da spiser han i alle fall!

Han har dager innimellom hvor man kan spise masse - så tipper han da tar igjen for det tapte de andre dagene! :-)

De er så bekymret i bhg for at han spiser dårlig i perioder, men jeg har nesten bedt de om å ikke stresse med det jeg... For det er dager der også, hvor han omtrent spiser opp alt de har i bhg! :-)

Matlyst og matinntaket varierer veldig i perioder. De spiser når de er sultne. Kanskje du kan prøve å variere maten og pålegget litt? Eller la han være med å lage matpakke. Det kan hjelpe. Du kan likevel pushe barnehagen litt mer. Ta det opp igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...