Gå til innhold

Hva gjør dere når det kommer brev som ikke skal til dere, men noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette skjer ganske ofte; postbudet leverer enten et brev som har vår adresse, men et annet navn, eller han har bare rota med bunken sin og gir brev som egentlig skal til andre.

Skal brevene til noen i nærheten, er det jo greit, da kan jeg jo bare putte de i rett postkassa. Men ellers? Jeg ser jo aldri dette postbudet og får snakket med ham...... Stort sett leverer jeg disse brevene i Post i butikk, men det er jo ikke så ofte jeg er der, heller. Kan man bare putte dem i en rød postkasse, og skrive at de har kommet feil? Men jeg har jo ikke en sånn postkasse i nærheten heller......Skal jeg feste dem på egen postkasse, blir de jo våte; evt lappen blir våt, hvis det regner........

Hva gjør dere?

Skrevet

Leverer de på postkontoret.

Skrevet

Har ikke opplevd det enda men..

Er det til noen i nærheten putter jeg det i postkassa deres..

Er det til noen andre så ser jeg ann åssen post det er.. Reklame går i søpla..

Viktige brev ville jeg levert i post i butikk.. (er der så og si hver dag)

Skrevet

Egentlig skal du levere dem på postkontoret.

Vi setter dem øverst på postkassene (fellesstativ i oppgang i blokk), i likhet med de fleste naboene. Postbudet her er revnende udugelig og deler feil bare i vår postkasse minst et par-tre ganger i måneden, så det er passe lite aktuelt at vi skal fikse det for'n. Sendte en mail til posten og spurte om de kunne sparke vattnissen en gang, men det var visst vanskelig.

Skrevet

Leverer på posten, eller legger de i postkassen til den det hører til(hvis de bor i nærheten).

Sa i fra en gang jeg var på posten med et brev, at de burde passe bedre på, siden dette skjedde ganske ofte. Har ikke skjedd i ettertid.

Ville ringt posten og sagt ifra hadde jeg vært deg!

Skrevet

Jeg skriver RETUR på framsida, og 'denne adressaten bor ikke på denne adressen. Putter i en postkasse. Da skal postvesenet returnere den til avsender. (Adr. til avsender står vanligvis på baksida). Reklame blir kastet.

Skrevet

dersom det finnes en retur adresse så krysser jeg over adressen og skriver enten feil levert av postbud eller feil adresse og putter det i en rød kasse.

hvis ikke pælmer jeg det ( ja, med mindre det er noen i nærheten sitt), folk får lære å skrive returadresse på!!

hlsen den jæv.. sure nabokjærringa!

Skrevet

pælmer du andres post? Du tuller?

Skrevet

JA!

Vel, ikke om det er ett håndskrevet ett. Men ellers? Uten returadresse? Ja! Jeg får ikke betalt for å sortere og levere post. At postens ansatte ikke har høyere yrkesstolthet og evne til å utføre sin jobb (som består i å få rett brev i rett postkasse) tar jeg ikke ansvar for.

Mowahahahaha!!!

Skrevet

Takk for svar! Greit å høre hva andre gjør. Jeg tror faktisk jeg skal begynne å putte dem i rød postkasse og skrive noe a la det noen av dere foreslo. Da kommer vel posten fortere fram til rett mottaker også. Av og til er jeg jo i Post i butikk, men ikke så ofte. Kjedelig å kjøre dit bare for å levere tilbake feilsendt brev, i hvert fall. Jeg bruker jo en annen butikk til vanlig.

Ja, jeg tror jeg skal kontakte Posten og si fra om alle feilsendingene. For dette skjer ofte. Det går knapt en uke uten at jeg er postbud i egen gate. Da går jeg jo forbi, men det skal jo ikke være sånn heller.......

Skrevet

Putter det i riktig postkasse om det er noen i oppgangen, ellers henger jeg de på tavlen over postkassene og postmannen tar dem med seg igjen.

Skrevet

Her skjedde det ein del i fjor sommar. Me fikk våres, svigers og onkelen til mannen min sin lisens, samtidig kom det brev til meg og til ein anna her som har samma etternavn som meg, alt på ein dag så da var me mange i husstanden. Og bare nokon dagar etter så var det to andre brev i kassa med to nye navn på. Da blei eg lei også sendte eg mail til posten også la eg det eine brevet tilbake i kassa i ein brødpose med ein lapp på at denna mannen bur ikkje her, også skreiv eg på dei som skulle ha posten hit.

Posten ringte meg nokon dagar etter på og dei skulle gje beskjed til postkontoret som sorterte posten at dei måtte vera nøyare. Det har vert fint lite feil her etter det. Detta var i fjor sommar og nå på kort tid så har det faktisk vert to brev som har blitt feil sortert. Posten sa til meg når dei ringte at det var ikkje min jobb å sortere og levere ut posten så detta skulle dei ta opp.

Eg hadde sendt mail til posten ang detta eg så får du ordna opp i det med ein gong. Kan jo ta dei du har fått feil og legge dei i kassa i ein brødpose og skrive lapp til postmannen at dessa bur ikkje her.

Skrevet

Å kaste andres post er foreferdelig stygt gjort forresten. Selv om det er postbudets jobb å lever post synes jeg det er en selvfølge å levere det tilbake. Så mye arbeid er det da ikke! Det er mye viktige papirer som sendes med posten.

Skrevet

Nå var vel denne kanskje ikke til meg? Tror ikke det, men for sikkerhets skyld:jeg har ennå ikke kastet brevene jeg får, altså! Men noen ganger tar det bare litt tid før jeg får dem levert fra meg igjen.

Skrevet

Signerer Salat, ble rimelig sjokkert over den.

Man kaster da ikke andres post. Det er ikke avsenderen sin feil at posten ikke klarer å gjøre jobben sin, selv om det selvfølgelig burde vært avsender skrevet på...

Men å kaste post?

Hadde jeg ALDRI gjort.

Skrevet

Wirre: selv om det ikke er din jobb å sortere post er det fryktelig onbdt gjort å kaste den.

Det er så mye viktig som sendes i posten og da syns jeg det er ganske frekt å bare kaste ting, Selv om postmannen ikke gjør jobben sin.

Greit at du nekter å ta ansvar for andres feil, men å kaste post var vel litt drøyt.

Skrevet

Smekk på en returadresse og jeg kaster det ikke. Jeg har utnevnt meg selv til postpolitiet!

Nå skal det sies at det har skjedd to ganger på de siste 10 årene. Postdamene og -gutta her i bygda er flinke!

Skrevet

Jeg legger de enten i rett postkasse (hvis den er i nærheten) eller leverer på postkontoret.

Skrevet

Vi ble også så lei det der, vi klaget til postkontoret mange ganger. Og vi ringte til posten NOrge. Posten leverte vi på postkontoret,men etter at vi hadde sagt ifra en million ganger så sa vi til posthuset at hvis dem ikke skjerpet seg så hev vi den i søppla. Heldigvis gjorde dem det. Så nå har det ikke skjedd på lenge. Etternavnet vårt står med STORE bokstaver på postkassen og så får vi Abulla post hele tiden som ikke er den adressen en gang. HJELP, men går det ann å være mere udugelig i jobben sin enn det?

Skrevet

putter det i en rød postkasse jeg.. og vet jeg det er til de som bodde her før skriver jeg på "obs. ny adresse"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...