Gå til innhold

Flere enn meg som kjenner VELDIG godt etter om det er noen fødetegn på gang?? :o)

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke termin før 20 nov...men håper så veldig på å at hun kommr litt før tiden. Hun er 11% større en gjennomsnittet..å hun kan gjerne komme ett par uker eller 3 før tiden..hehe! jeg kjenner hvertfall etter hele tiden..Så det kan bli noen lange 5 uker..Håper jo hun blir litt til for hennes del da. dagene går sent!!

Fortsetter under...

jeg har 4 uker igjen, men jeg går og kjenner etter jeg oxo=)

kunne oxo tenke meg at mitt lille nurk kommer før, men men er jo selvfølgelig best at han blir der litt lenger:)

har begynt og gå lange turer hverdag sånn at han ihvertfall kommer på terminen, men vet ikke om det funker..!!

Ja, gjør vel egentlig det jeg også :o) Begynt å sove skikkelig dårlig om natta, halsbrann og bekkenløsning, så skal bli deilig å bli ferdig.

Men, samtidig, så nyter jeg den siste tiden før det kommer en ny baby i huset. Prøver å slappe av og tenke på at snart så kjenner jeg ikke de koselige sparkene i magen.

Siden jeg er blitt sykemeldt frem til permisjon begynner 22/10, så får jeg gjort litt hjemme, for det blir det jo ikke så mye av de første ukene med baby :)

Jeg tenker ikke noe særlig på det. Prøver å være innstilt på at det like gjerne kan bli fødsel 2 uker etter termin, men aller helst ønsker jeg at han kommer rundt termin. Men han der inne kommer vel når han er klar, kan ikke tenkte meg at han er særlig intressert i datoer.

Selv er jeg født 2 uker etter termin og søsteren min måtte settes i gang med sin datter 2 uker etter termin, men denslags er kanskje ikke arvelig?

Jeg har også termin 20 november og min er 10% over skjema. Vil også at han skal komme ut litt før så han ikke blir så stor. Fikk vite at han blir mellom 3500-4000 gr. Faren hans var 4000 gr da han kom ut-

Håper han blir nærmere 3500 gr.

Annonse

hmm jeg har termin om 22 dager..men kjenner ingenting enda....er vel egentlig ganske avslappet enda..går vel ei uke over tenker jeg :)..både jeg og samboer var nermere 5kg så jør jo ikke om det sjer noe før da :)

Jeg har termin 13 november og innbiller meg hver kveld at hun er på vei ut alt :o) Det er så sinnsykt mye aktivitet i magen hver kveld og natt at jeg blir faktisk litt kvalm og uvel av alle omveltningene inne i magen.

Men jeg har født før og jeg kjenner at følelsen ikke er der riktig enda. Jeg begynte med litt lette menstruasjonssmerter når tiden var inne forrige gang, så det er de jeg går og venter på. Er dere utålmodige, kan jeg anbefale en runde med sex. Sædcellene modner nemlig livmormunnen, slik at fødselen kan settes i gang. Jeg vet ikke om det er så mye hold i dette kjærringrådet, men mannen min og jeg fikk det faktisk til forrige gang. Vi hadde oss litt et par dager før termindato og dagen etter gikk slimproppen og fødselen var i gang. Datteren min ble født på termindato. Verdt et forsøk for de mest utålmodige :o)

17 dager til termin i dag, og ja, jeg kjenner veldig godt etter. Om natta våkner jeg av at jeg har skikkelig tak nederst i ryggen, så jeg tror virkelig at ting er på gang. Skal på Ullevål på mandag om en uke for å sjekke om jeg er moden nok til å strippes. Jeg har fått innvilget å enten bli satt igang, eller strippet nesten daglig for å få føde til senest termin i alle fall!! Det synes jeg er positivt, så jeg har max 17 dager igjen til fødsel, og derfor kjenner jeg ekstra godt etter hele tiden, for jeg vil helst at fødselen skal skje naturlig!

i morgen er det akkurat fire uker igjen til termin, og jeg går nok å kjenner etter noen tegn på at det er igang.... Var hos jordmora i dag og hun sa at hodet er festet og ligger langt nede i bekkenet. Så når det skjer så skjer det nok fort. Fikk tre uker før termin med førstemann og hadde kun rier to timer før han var ute... Så dette er spennende:)

eg har termin 18.nov, om 32 dager, men føler meg klar til å bli ferdig med fødselen... sjølv om eg gruer meg etter litt traumatisk fødsel for 7 år siden..

i dag har eg hatt skikkelig vodt i ryggen, murrer likom der hele tida..

så håper de er et tegn på at de kan skje om ikkje så altfor lenge..

blitt lite turgåing på meg, for her pøsregner de jo omtrent daglig.

jeg kjenner og kjenner, men kjenner ikke et eneste lille tegn på at noe er i gjære.. bortsett fra at jo mer jeg kjenner jo oftere må jeg tisse, har altså blære som en peanøtt:) Når jeg var til legen i forrige uke kunne hun ikke kjennne hodet hennes nedover slik at hun har sendt meg på en ekstra ultralyd på fredag for å se om babyen ligger i seteleie, den syke delen av meg ønsker det slik at jeg kan f¨å keisersnitt og få babyen ut 10 dager før....jeg vil så gjerne at graviditeten skal være over og jeg lykkelig nybakt mor til selvfølgelig verdens mest perfekte baby.....:)

skjønner deg veldig godt med at du ønsker at graviditeten skal være over og lykkelig nybakt mamma, de vil eg og.

Men eg har no fåt valget mellom de å ta keisersnitt og vanlig fødsel, pga eg hadde en litt traumatisk fødselsopplevelse sist.

har lyst å velge keisersnitt bare for å få de raskt overstått, men da r jo de en mykje lengre prosesss på å kome seg i frm igjen etterpå.

Og eg veit at en vanlig fødsel er til de beste for barnet og mor om der ikkje er andre komplikasjoner... så trur at eg held meg til vanlig fødsel, så lenge valget er mitt.

Men håper eg er så heldig at d setter igang før tida

Annonse

Åh jah dah...gjør vi ikke det alle sammen?! ;)

Jeg har 15 dager igjen nå og synes jeg har mye menssmerter og en del kraftige tak til tider. Men det stopper dessverre opp da...

Fødte 12 dager før tiden med gutten vår og han var da 37 cm i hodeomkr. 56 cm lang og 4120 g så jeg håper det ikke blir så lenge til...2 mann er jo ofte litt større...

Jeg gleder meg i alle fall veldig til å bli ferdig med dette svangerskapet enn om det er det siste. Kommer sikkert å savne sparkene og babytiden etterhvert, men det skal bli så utrolig deilig å kunne ligge behaglig å kunne bevege seg normalt igjen. Sover jo så sinnsykt dårlig. Har ikke fått sove siden kl 2 i natt omtrent, bare små lurer på kanskje 10-15 min av gangen. Våkner av at det tar skikkelige tak i magen...og hva gjør jeg da??? Jo ligger og kjenner etter om noe er på gang...og blir stressa og begynner tenke på hvor vi gjør av lillegutt hvis det skulle gå veldig kjapt (tok 5,5 time sist gang). Har besteforeldrene til guttungen litt for langt unna nemlig...

ja ja... ting ordner seg nok. Gleder meg i alle fall masse.

Lykke til alle sammen!! ;) Nå skjer det snart for oss en etter en skal dere se... ;)

Ja, jeg kjenner veldig godt at ting holder på å skje "der nede". Det stikker noe aldeles infernalsk og det vet jeg er et tegn på at livmorhalsen modnes, både av egen tidligere erfaring og hva andre har fortalt meg. Magen har også sunket en god del, så det skulle forundre meg om hun ikke har boret seg godt ned i bekkenet nå - blir spennende å se når jeg skal på kontroll i neste uke!

Har termin 23. nov. og er 35+1 i dag, men jeg er "brennsikker" på at hun kommer litt før. Vil jo selvfølgelig at hun skal holde seg der inne til hun er klar - er jo sannsynlig at hun ikke veier mer enn maks 2500 g nå. Men at ting sakte men sikkert holder på å skje nå, det er det ingen tvil om :-) Spennende! Men til forskjell fra deg, synes jeg ikke dagene går sent, da :-)

jeg har 17 dager igjen! Går og kjenner hele tiden:) Tror det kommer til å begynne med dårlig mage, så hvert do besøk er kjempe spennende. Og når hun trykker hode ned i bekkenet innbiller jeg meg hver gang at vannet skal gå!

Gleder meg sånn!! Håper hun kommer til neste helg:)

Har termin 14 nov.. Føler det nærmer seg med stormskritt! Går å kjenner etter fødetegn hele tiden! Litt plagsomt å være så usikker egentlig, så jeg er glad jeg har time hos jordmor mandag, skal snakke med hun om det da. Var hos jordmor denne mandagen også, å da var hun usikker på hvordan gutten vår ligger! Han har ligget med hode ned lenge, men nå var hun litt redd for at rompa var ned. Blir ultralyd neste gang hvis hun fortsatt er usikker. Håper han ligger med hode ned enda!

Blir spennende å se..

jeg har termin 9 nov...går også å kjenner etter men når det kommer noe menssmerte og blir varm i hodet,så plutselig tenker jeg neeeh det er ingenting åsså venter jeg igjen og igjen.Annen hver time håper jeg hun kommer mn likevel gruer jeg meg sånn at jeg forskyver bare de tankene bort med at det blir leeeenge til hun kommer.Det er en rar følelse å ishe vite noe om når det endelig starter...:!?hadde jeg visst at innen to døygn skjer der någe eller i neste uke då skjer der någe!....

Hei Jenter!

Det er så gøy å lese, SÅ mange går med de samme tankene i hodet på samme tid :) Enda sååå alene jeg føler meg når jeg går rundt og "kjenner" etter selv.

Har termin 29.nov - men tviler på om det stemmer. Så hos oss kan alt skje, og siden det er mitt andre barn og jeg husker hvordan det startet sist blir jeg temmelig overrasket hvis det ikke skjer noe de nærmeste dagene.

Har vonde kynnere, bare venter på at de vipper over til rier - når som helst.

Masse nedtrykk også, men hun kommer når hun vil!

Uansett, så kan jo hodet vårt lure oss litt - man blir jo litt små psyko på slutten :)

Lykke til alle sammen!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...