Gå til innhold

Til syden med melkeallergiker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Gran Canaria i 5 uker i vinter. Knøttet har jo melkeallergi og blir 9 mnd når vi reiser. Er det noen som har erfaringer med babymaten der nede? Har de noe særlig utvalg av middagsglass eller lignende??

Tenker vi tar med Holle grøten fra Norge, men middagsglass blir vel verre å ta med...

Kommer sikkert til å lage noe middag selv, men vi er jo sikkert en del på farten og trenger å gjøre det litt lettvindt iblandt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gå NAAF og bestill allergi-brosjyre hvor det er oversatt til en rekke språk (hvis du ikke er god i spansk selv da): Den brukte jeg da vi var på kreta med vår sønn med eggeallergi. Jeg ammet og kunne heller ikke spise noe med egg i. Når jeg handlet viste jeg fram den hvor det står "inneholder dette produktet egg (melk)... bla bla" . Jeg kan bli veldig syk av små mengder bla bla bla. Veldig effektivt, så fikk man seriøse svar også. For en dame ville selge meg boller som "bare" var penslet med egg...!

Det er vel svært få middagsglass selv i Norge som ikke inneholder melk, så jeg ville kjøpt en sånn 6pack med glass og pakket i kofferten!

Da vi var på Kypros med en annen fam som hadde barn med cøliaki, kjløpte vi kyllingfilet, grønnsaker og ris på butiken som vi kokte og moste til barna til middag. Ta med deg melkefri margarin selv.

Et godt tips til shopping er å sjekke med de lokale hvor de handler, altlid bedre utvalg og priser på de supermarkedene hvor de handler enn på disse hotell og turistshappene!!!

GOD TUR

Skrevet

jeg hadde villet tatt med babymat på glass, for sikkerhets skyld, eller forhør deg nøye om de har de samme produktene der som her. vi var i hellas i vår, og der har de ikke ferdig mat på glass, det kan jeg love deg. veldig fortvilende å sitte m en baby på 8 mnd som ikke tåler melk og egg.

Skrevet

Ta med middagsglass... det er det beste:) Så slipper du stresse rundt og leite etter de riktige glassene ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...