Gå til innhold

Første kontroll..


Nordlyspar♥

Anbefalte innlegg

I dag var første kontroll hos jordmor. Det ble ingen underlivsundersøkelse, hun ville vente til uke 12, siden jeg har hatt litt blødning i noen dager. Hun veide og målte høyde på meg, målte blodtrykk. Tok blodprøver. Fikk mye info om alt fra røyk, alkohol, mat til utviklingen av fosteret,,, Bestilte ultralyd i uke 16-18 en gang. Må ta en prøve senere ang. blodsukkeret, forde jeg har en BMI på 31, så er nok litt overvektig ja, hehe.. Fikk med oss noen pampletter, og diverse papirer og helsekort... skal også ta en underl.unders. senere med celleprøver, da jeg hadde celleforandringer for ei stund siden,,,, ellers så var det så mye info, at jeg ble helt forvirra,,, er 9 uker på vei i dag... så termin er da 22.mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra innlegg:) er kjempeglad du delte med oss andre..

 

Var du hos lege først eller dro du rett til jordmor? Er i 8uke nå og syns det er så forskjellig praksis rundt omkring.. Måtte be veldig pent for å få en time hos lege i uke 10, de pleide å vente til etter uke 12..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Ringte for å få time hos lege, men de sa at det trengte jeg ikke å satte meg opp hos jordmor med en gang... hun sa også etter timen, at jeg skulle bare ringe når som helst om det var noe jeg lurte på.. Nå gleder vi oss til ultralyden, men synes det er så uutroolig lenge til.. :0(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...