Gå til innhold

Fordeler med to tette?

jejeje

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har to jenter med 1,5 års mellomrom. Da lillesøster ble født var storesøster for liten til å bli sjalu, og hun har heller aldri vist at hun er det senere. Ved å være to voksne gikk det veldig bra å ha to små, men det ble lett sånn at jeg tok meg av lillesøster og pappa storesøster, uten at det har påvirket dem noe nevneverdig.

Fra lillesøster var rundt 14 måneder har de lekt veldig bra sammen og hver eneste dag gleder jeg meg over hvor mye glede de har av hverandre. Både på ferie og i hverdagen har de alltid den andre å leke med og de inkluderer hverandre i all lek. Har fortsatt ikke opplevd at storesøster ikke vil ha med lillesøster på leken, selv om hun er sammen med venninner på egen alder (men det kommer vel med tiden kanskje?). De er 2,5 og 4 år nå.

Vi har aldri angret på at vi valgte å få dem så tett, men vi er nok veldig heldige som har fått to med samme interesser og som er så snille og rolige både mot hverandre og i leken. Mulig det at de begge er jenter har noe å si her, men mest av alt kommer det nok an på personlighetene.

Klærne arves direkte ved at de som storesøster vokser ut av legges rett over i skapet til lillesøster, pluss at de også bruker hverandres klær om hverandre (bortsett fra bukser som er avhengig av lengden på beina).

Selv om det er litt slitsomt den første tiden så føler vi at vi får veldig mye igjen for det nå og har gjort det en stund. De vokste jo fort opp til å være "jevnaldrende" nok til å leke sammen og det avlaster oss foreldre. Nå venter vi en liten lillebror 3 år etter lillesøster, for allerede nå føler vi at vi har tid og overskudd til en liten til. Jentene har blitt såpass store at de fint kan stelles og passes på av én voksen slik at den andre av oss har tid til å ta seg av behovene til en baby. Storesøster husker ikke at hun har vært alene noen gang så det blir nytt for henne også å få en liten. Lillesøster gleder seg veldig til å bli storesøster hun også. :-).

Lykke til med valget deres - fra min side kommer bare anbefalinger (dere er jo allerede litt "sent" ute i forhold til oss...;-))

vi prøver på nr 2, snuppa vår er 15 mnd..

jeg og min søster er 17 mnd forskjell i alder og jeg er så glad for at jeg alltid har hatt hun.. jeg er eldst..

hun har kunna vert en plageånd, men sånn er det me alle søsken.. men vi er så glad for at når vi ikke hadde noen andre så har vi alltid hatt hverandre.. vi står hverandre veldig tett. vi fikk også barn nesten på samme tid, hun fikk 5.5 uker etter meg, kjempe gøy. så våre to små går også flott i lag, det er gøy å se på de når de leker sammen;o)

derfor vil jeg også ha de tett i alder, og fordi vi ikke vet om vi vil ha flere etterpå syns vi det var best å prøve å få de tett..

Annonse

mine to er født med 12 mnd mellomrum og har bursdag dagen etter hverandre! De er mer som tvillinger enn vanlige søskende tror jeg...de krangler så busta fyker, men passer veeeldig godt på hverandre også. Det har vært vanskelig å få til alene-tid med den "store", og det virker det som om hun savner. Det er det eneste negative jeg har erfart.

Ellers er de grodd sammen ved hofta:o)

Nestemann kommer til å være 2+8 mnd yngre enn nåværende minstemann. De gleder seg allerede til å være storesøsken,-jeg tror de gjør det sammen også jeg, som alt annet:o) Kan høre når de sitter under bordet og "planlegger" *hihi*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...