Gå til innhold

Snorking.....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden svangerskapsuke ca 32-33 har jeg begynt å snorke, i følge min samboer.

Ganske så høylytt også, slik at han av og til velger å sove på sofaen.

Har aldri snorket før og håper inderlig det kommer av graviditeten.

Man blir jo tettere i nesen når man er gravid og jeg merker også at det er noe tyngre å puste.

Noen flere som snorker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen i klubben! Jeg venter tvillinger (har fem fra før) og har snorket i siste halvdel av alle mine svangerskap. Det kommer av tett nese (hormoner) og av at man puster dypere (du puster for to (evt.tre)). Det går over gradvis etter fødselen i løpet av noen uker.

Skrevet

Jeg vil anta at jeg snorker nå (mannen sover som en stein...) for jeg er så utrolig DETT I DESA! Så jeg våkner gjerne av at jeg hiver etter pusten og må puste gjennom munnen istedet og det syns jeg er så ubehagelig for jeg blir jo helt uttørka i munnen og halsen. Skulle gjerne hatt noen tips om hva som hjelper mot tett nese...

Skrevet

Jeg snorker i hvertfall når jeg sover mdidag på sofaen, for da vekker jeg meg selv av min egen snorking... ;-)

Skrevet

snorking her også! i følge jordmor henger det også sammen med at man selvsagt legger på seg under et svangerskap.

Skrevet

Jeg er ikke mer enn 21 uker, men snorker veldig innimellom. Er pga hovne slimhinner, vil jeg tro.

Det som hjelper er et spray med otrivin i hvert nesebor før leggetid (eller saltvannspray om du er engstelig for å bruke otrivin, noen mener det også hjelper), og snorkeplaster! Er helt avhengig av snorkeplaster for å få sove skikkelig tungt! Ikke nøl med å prøve det, det hjelper virkelig, og åpner nesen ordentlig... Alle apotek har dem.

=)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har begynt å snorke... Ennå mer nå som jeg er forskjølet! Grusomt å våkne flere ganger i løpet av nattet av sin egen snork :/ Når samboer'n våkner av det, stryker han meg bare på kinnet så stopper jeg :) Godt han ikke kaster meg ut av sengen, sier jeg bare :)

Skrevet

Velkommen til klubben! Mannen min og meg snorker nå om kapp.hehe.

Prøv å skyll nesen med saltvann hver dag.Jeg var på apoteket og kjøpte skylle-"horn".Hell på lunkent vann m litt salt.La det renne inn det ene neseboret og ut den andre.Det kan rense litt, men du blir nok ikke kvitt snorkingen helt.

Lykke til videre i svangerskapet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...