Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Siden svangerskapsuke ca 32-33 har jeg begynt å snorke, i følge min samboer. Ganske så høylytt også, slik at han av og til velger å sove på sofaen. Har aldri snorket før og håper inderlig det kommer av graviditeten. Man blir jo tettere i nesen når man er gravid og jeg merker også at det er noe tyngre å puste. Noen flere som snorker?
håperpå7 Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Velkommen i klubben! Jeg venter tvillinger (har fem fra før) og har snorket i siste halvdel av alle mine svangerskap. Det kommer av tett nese (hormoner) og av at man puster dypere (du puster for to (evt.tre)). Det går over gradvis etter fødselen i løpet av noen uker.
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg vil anta at jeg snorker nå (mannen sover som en stein...) for jeg er så utrolig DETT I DESA! Så jeg våkner gjerne av at jeg hiver etter pusten og må puste gjennom munnen istedet og det syns jeg er så ubehagelig for jeg blir jo helt uttørka i munnen og halsen. Skulle gjerne hatt noen tips om hva som hjelper mot tett nese...
yasumi Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg snorker i hvertfall når jeg sover mdidag på sofaen, for da vekker jeg meg selv av min egen snorking... ;-)
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 snorking her også! i følge jordmor henger det også sammen med at man selvsagt legger på seg under et svangerskap.
Dolly Duck Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg er ikke mer enn 21 uker, men snorker veldig innimellom. Er pga hovne slimhinner, vil jeg tro. Det som hjelper er et spray med otrivin i hvert nesebor før leggetid (eller saltvannspray om du er engstelig for å bruke otrivin, noen mener det også hjelper), og snorkeplaster! Er helt avhengig av snorkeplaster for å få sove skikkelig tungt! Ikke nøl med å prøve det, det hjelper virkelig, og åpner nesen ordentlig... Alle apotek har dem. =)
MissiM Skrevet 15. desember 2007 #7 Skrevet 15. desember 2007 Jeg har begynt å snorke... Ennå mer nå som jeg er forskjølet! Grusomt å våkne flere ganger i løpet av nattet av sin egen snork :/ Når samboer'n våkner av det, stryker han meg bare på kinnet så stopper jeg Godt han ikke kaster meg ut av sengen, sier jeg bare
Rose69 Skrevet 16. desember 2007 #8 Skrevet 16. desember 2007 Velkommen til klubben! Mannen min og meg snorker nå om kapp.hehe. Prøv å skyll nesen med saltvann hver dag.Jeg var på apoteket og kjøpte skylle-"horn".Hell på lunkent vann m litt salt.La det renne inn det ene neseboret og ut den andre.Det kan rense litt, men du blir nok ikke kvitt snorkingen helt. Lykke til videre i svangerskapet :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå