Gå til innhold

for et rot... *gråter*

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor på sykehuset utføres aborter, hvilken avd? Min tidligere svigermor jobber på sykehuset og jeg vil ikke møte på henne! Uff for et rot dette er...

Hadde egentlig bestemt meg for å beholde barnet, men merker at hvis jeg skal tenke på noe annet enn frykten for at jeg skal sitte igjen å føle meg som en morder. (Ser ikke på noen som tar abort som mordere, men dømmer meg selv alltid veldig hardt) Så er det beste for barnet å ikke bli noe barn. Jeg vet ikke jeg men jeg har en jente fra før faren til barnet har en jente fra før og nå er ikke vi sammen lengre heller... Tenk alle de forvirrete barna da... Jeg tror ikke det kan ordne seg mellom oss da han har et problem med at han røyker hasj, og har lovet å slutte men etter jeg ble gravid så begynte han igjen...tenker vell at han har meg fanget da tenker jeg. Jeg har heller ikke lyst til å få et barn som jeg skal gå å være beskymret for når han/hun ikke er hos meg, tilfelle faren sitter hjemme å røyker og ikke er klar i hodet til å ta seg av h*n... Jeg er 9 + 1 og vil bare få dette overstått før jeg ombestemmer meg. Jeg er overhodet ikke sikker på om dette er det beste for meg men er nesten helt sikker på at det blir det beste totalt.... Vil ha mange meninger både for å imot men hver så snill og ikke kjeft, har det vanskelig nok som det er....

Fortsetter under...

Hei

Jeg kan verken råde deg til det ene eller det andre, men du må selv finne ut hva som er det riktige for deg i din situasjon - dessverre.

Når det gjelder faren er det ikke noe bra at han røyker harsj nei, men det er ikke det verste han kunne gjort. Både alkohol og andre rusmidler er verre. Men selvfølgelig, det er jo ikke ønskelig å ha barnet ditt plassert hos en som er rusa - uansett hva rusmiddelet måtte være.

Synes du skal tenke på deg selv først og fremst - hva du ønsker og om du er i stand til å ta deg av et barn nå, både psykisk og øknomisk. Kan du tilby et barn det som er ønskelig?

Så får du sette pappan i andre rekke ... I verste fall så får han ikke noe med barnet å gjøre i det hele tatt.

Og når det gjelder sykehusavdelinger så foretas en abort som regel på gynekologisk poliklinikk, men dette kommer jo ann på hvilken type abort du velger.

Og husk at det er fritt sykehusvalg, så det er ikke verre enn å søke seg til et annet sykehus enn det svigermor jobber på.

Lykke til!

Vet ikke om dette hjelper. vet ikke heller om du har prøvd å røyke hasj selv, men jeg vet om mange voksne oppegående mennesker som røyker litt hasj, men helt fint klarer å ta seg av barna sine uten at barna merker noe. Dette er både folk i familien og venner. Rusen man får av hasj er mye mildere enn f.eks ett glass med vin, så det jeg vil frem til er at du ikke bør DET være avgjørende for hva du skal gjøre ihvertfall!

Personlig er jeg mot abort utenom ekstreme tilfeller, så jeg mener du skal gjøre det du har mulighet til, og siden både du og han har barn fra før, så har dere jo erfaring og kan gi barnet et flott liv, det er jeg ganske sikker på.

En ting jeg ihvertfall er ganske sikker på er at barnet aldri vil ønske at det aldri var født, heller omvendt, en gang i fremtiden vil h*n kanskje takke deg for livet :-)

Du ba om meninger for OG imot, så jeg tok sjansen på å si min personlige mening.

Men ikke la hasjen avgjøre ihvertfall, for den har ingen betydning for barnet, tro meg!

Hei jeg er vokst opp i et rusmiljø og omtrendt ingen jeg kjenner har aldri prøvd hasj eller det verre er... Nå har det seg sånn at for noen tar hasjen over livet dems. Og min tidligere kjæreste er av den typen som har røykt vær dag i mange mange år. Noe som resulterer i at han ikke klarer å stå opp om morgenen , forsover seg til kl 14.00 når han begynner på jobb kl 07.. Blir likegyldig osv osv.. Han sier selv at dette er et problem og at det ødelegger både for han selv og datteren. Da vi ble sammen lovte han på tro å ære å aldri gjøre det mer, og jeg gjorde det klart at jeg kom til å gå fra han om han fortsatte... Jeg har da ingen interesse å sitte hver kveld og se på en som er helt ute.... Ikke går d an å føre en normal samtale eller noe... Så noen kan nok røyke uten at det betyr me en et glass vin men absoulutt ikke alle.

Når det er sagt hadde jeg aldri trodd jeg kunne ta abort, men jeg føler at det vil bli veldig forvirrende for alle barna å ha forskjellige foreldre på forskjellige steder, for å ikke å snakke om jul og andre høytider og ferier...

tusen takk til dere som har svart.

Og ja jeg ville ha meninger for og imot, lettere å sette ting i perspektiv da, så lenge folk er saklige:) vet jeg vil komme til å stille meg harde spørsmål om jeg klarer å gjennomføre dette i ettertid uansett så om jeg ikke takler det nå vil jeg iallfall vite at det er feil.

Men tusen takk til dere begge som har svart:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...