Gå til innhold

Redd for å fremskynde fødsel med sex og aktivitet før keisersnittet, noen råd??

Anbefalte innlegg

Heisann.. Har fått innvilget keisersnitt 1 uke før termin grunnet fødselsangst, er livredd for at jeg ska gjøre noe som skal kunne framprovosere fødselen. Har hatt et aktivt sexliv gjennom hele graviditeten, men er nå i uke 37 (har 2,5 uker igjen til keisersnittet) Hodet har festet seg, og jeg har hyppige kynnere, spesielt etter nye aktivitet. Er redd for at jeg vil gjøre noe som kan sette igang fødselen før keisersnitt datoen, å at de da vil prøve å få meg til å føde vaginalt, noe de har sagt de vil hvis fødselen er i gang!! Noen som har erfaringer, gode råd med hensyn til hva jeg bør/ikke bør gjøre??

Fortsetter under...

Hei.

Sex kan ha mange former.. :-) Nå på slutten gjelder det å være kreativ :-)

Det du skal passe på om du ikke har lyst til å utløse noe.. er at du ikke lar mannen sprute sæd inn i deg.

Alt annet fremskynder ikke fødslen. Du kan godt ha orgasemer. Det er stoffet i sæden som kan virke som en start-bryter.

Dette vet jeg fordi jeg fikk veer hver gang vi hadde sex på slutten av sist svangerskap. At kynnerene gikk over til veer pga dette ble registret på sykehuset. Likevel kynnerene/veene stoppet opp igjen etter hver gang - før jeg hadde sex igjen på termin dagen og fødte en sønn få timer etter :-)

For å berolige deg og meg ;-) Skulle du komme i fødsel når du er så langt på vei, setter de en stoppe sprøyte på deg når du drar til sykehsuet og gjennomfører et planlagt ks likevel.

Så slapp av og ikke minst hvil ut mens du kan ;-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...