Gå til innhold

MALING!!! Noen med erfaring?


Barnkanskje? m liten prinsesse

Anbefalte innlegg

Min kjære har akkurat gjort sitt livs sjakktrekk. Malingen han brukte i gangen skulle være akrylmaling men han malte hele gangen med Oljemaling. Noe man definitivt skal unngå når man er gravid... Føles som en katastrofe. Bor i en liten leilighet og har gått gjennom den gangen hele dagen siden (omtrent 1 uke siden vi malte)...

 

Jeg var ikke med å malte..

 

Noen som har den ringeste anelse om hvor skadelig dette er? Noen med erfaringer? Har forresten hatt en luftrenser stående på siden vi malte da.. håper den kanskje har tatt bort litt.. Og luftet godt har vi også prøvd på..

 

Håper virkelig noen kan hjelpe meg, er litt uttafor her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, har akkurat malt sjøl med oljemaling, som du sier er det såkalte farlige gasser i oljemaling ja, men når den tørker etter et par dager så er de farliga gassene borte fikk jeg beskjed om av lege, har lest om det også, mange som tror det er bedre å bruke vannbasert for de avgir ikke så farlige gasser, men i tillegg avgir de små gasser i flere mnd etter du har malt, så det går nok bra, du stod jo ikke med hodet nedi spannet og sniffet maling i timesvis og sålenge dere luftet godt så skal det mye til at det ble skadelig.foreldrene våre visste ikke om sånn og jammen meg ble det ikke folk av oss også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...