Mamma mjaua Skrevet 14. oktober 2007 #1 Del Skrevet 14. oktober 2007 hei, alle vakre jenter:) jeg er en jente på 19, fra Oslo, som har veeeeeeeldig lysst til å li gravid og få barn. passer smøsøsknene mine (1, 4 og 5 år) en hel masse, fordi jeg elsker det. Men jeg har lysst ppå ne liten en selv. har en kjæreste (21), og vi har vært sammen i over 1,5 år. jeg er så babysyk, og vet virkelig ikek hva jeg skal gjøre. han har fast jobb, og skal arve en leilighet til noen mill, så kjommer til å klare oss. men det jeg lurer på, hvordan tok dere det opp for typen deres at dere vil ha barn? hvordan sa dere det til han? vet vi er unge, og de fleste unge er jo mer opptatt av fylla enn barn. hva skal jeg gjøre. hvordan skal jeg overtale han? noen med noen forslag til hvordan jeg kan si til han at jeg er klar for å prøve å få barn? og når man først har sagt dette, hvordan overtale han (hvis han ikek vil ha)? ble litt mye dette, hehe. håper noen orket å lese, og svare:) tuuuuusen tuuuuusen takk til dere som vil svare:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10642159-hvordan-si-til-typen-at-du-er-klar-for-%C3%A5-f%C3%A5-baby/
BarnNr.4 :) Skrevet 15. oktober 2007 #2 Del Skrevet 15. oktober 2007 hei;) Du kan sette deg ned lame typen din å prøve å komme inn på det temaet litt forsiktig. Si at du er klar for å få barn, og spørr om han åsså er klar for det, men visst han ikke er klar for det, så ikke press han til å få barn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10642159-hvordan-si-til-typen-at-du-er-klar-for-%C3%A5-f%C3%A5-baby/#findComment-10643775
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #3 Del Skrevet 15. oktober 2007 hei på deg Amie88 :-) vi er ganske like ut fra det du sier, jeg er 19, bor i Oslo, og vi driver å prøver på vår første nå. for ca. 3 mnd. siden var jeg i samme situasjon som deg. Vi hadde snakket om dette en gang før, et halvt år siden, i Februar. Da trodde vi at jeg kansje var gravid (uplanlagt), noe jeg ikke var, og vi begynte å snakke om at vi ønsket en liten. Når jeg tok det opp igjen i sommer var han veldig usikker. Han har veldig lyst på barn, og er veldig glad i barn. men det var mange bekymringer. bla. han var redd for om han klarte og passe på babyen alene, at han ga den noe mat den ikke tålte, at han ikke fikk til ting osv. Ting som skole, økonomi og jobb går fint for oss også, så dette var ikke problemet, bare at han var redd.. som alle foreldre er før de får sitt første barn vil jeg tro.. det er jo helt vanlig men, jeg satt med ned å snakke med han. sa at jeg ikke ville gjøre dette når han ikke var klar. men at dette er nytt for alle når de får sitt første barn, og at vi lærer sammen. vi passer også barn sammen, og han har blitt betrygget av å se at dette går så bra. så tilslutt var det han som kom å sa at han var klar og ville, ble kjempeglad da.. dette ble litt langt, men.. du kan jo prøve det samme. hvis økonomien er i orden, og alt det der, og du er godt kjent med å passe på barn, selv om det ikke er helt det samme som å ha et selv.. også må jeg legge til en ting ang at unge flest liker å feste oss. det er jo helt forskjellig! ja, er mange som gjør det, og mange som ikke gjør det.. selv om andre og mine venner er glad i dette, er det ikke de som skal fortelle meg at jeg kaster bort livet mitt eller ikke, for jeg vet best hva jeg vil selv.. og for meg betyr et barn mye mer en fest og slikt. Jeg føler meg klar, jeg, det gjør vi begge... bare husk å gi han god til, håper det blir prøving på dere snart og :-) bare send en pm om det er noe du lurer på hilsen meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10642159-hvordan-si-til-typen-at-du-er-klar-for-%C3%A5-f%C3%A5-baby/#findComment-10644990
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #4 Del Skrevet 15. oktober 2007 må bare legge til litt, hihi jeg sa foresten bare rett til han at jeg ønsket å få barn med han. at jeg følte meg klar, og at jeg satt deet høyere enn fest og slikt. at mine prioriteringer var annerledes enn de kansje er for andre på min alder.. og at jeg gledet meg til han også ville ha barn. og det ville han jo.. etter litt tenking.. han tok det helt greit at jeg nevnte det. har du nevnt du ønsker barn før da, eller gitt noe hint? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10642159-hvordan-si-til-typen-at-du-er-klar-for-%C3%A5-f%C3%A5-baby/#findComment-10645068
hotnsweet har 2 små.. Skrevet 17. oktober 2007 #5 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hvis du er i et forhold hvor dere ikke kan kommunisere og prate sammen, så er vel det første tegnet på at dere ikke er klare til å få baby. Og for all del, ikke prøv å overtale noen til å få barn. Hvis du er så babysyk, så må du jo ha nevnt noe til han, i små kommentarer eller i en samtale, eller hvis dere ser noen trille ute. Og hvordan reagerer han da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10642159-hvordan-si-til-typen-at-du-er-klar-for-%C3%A5-f%C3%A5-baby/#findComment-10669780
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå