Gå til innhold

Er Sorel sko, stor i størrelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å bestille Sorel sko som tåler - 25g i str 25. Sønnen min bruker str 24 nå, skoene passer akkurat. blir Sorel i 25 for stort til vinteren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kjempe vanskelig med vinterstøvler, syns jeg. For om vinteren skal en jo gjerne ha på litt tykkere sokker enn vanlig. Men da jeg kjøpte sorell sko til gutten min, så kjøpte jeg i str. 24 da han brukte str. 23. Det passet veldig fint, for han hadde en tynn sokk under, og en ikke så veldig tykk ull sokk utenpå, og det var fremdeles plass.

Skrevet

Må også legge til at for store sko blir vanskelig å gå med, og blir fort klumsete...

Skrevet

Takk for svar.

Jeg spør fordi jeg må nesten bestille fra nettet da jeg har spurt flere butikker i Drammen, og ingen har i mindre størrelser. Jeg får kanskje ta den sjangsen, og heller returnere hvis den ikke passer. Han er i ferd med å gå over på str 25, så da håper jeg den passer.

Skrevet

Jeg har kjøpt str 27 i Sorel , og snuppa bruker 25 i joggesko.

Prøvde str. 26 , og syns de var trange i tuppen (ullstøvelen) , og med kanskje ullsokk i blir de fort trange. Det er bedre de er litt større enn for trange.

Hvis du bor i Drammen , og har bil , sjekk ut Liertoppen G - sport ! Evt ring de .

Skrevet

kjøpte 26 til gutten min som har 25 i joggesko. kjøpte 32 til jenta mi som bruker 31 i joggesko. med en ulvangsokk tror jeg det blir bra.

Skrevet

De som heter Cub (som de har på tilbud på blant annet G-Sport.) er små i str. Må ha (minst) en størrelse større enn i vanlige vintersko.... det er i alle fall vår erfaring :o)

(De som heter Super Trooper er mer "normale" i størrelse)

Skrevet

Ja, jeg brukte en veldig tynn sokk med ulvangsokker utenpå, og de passet kjempe bra selv om jeg kjøpte sko som var en str. større enn det gutten bruker.

Skrevet

Er det noen som har prøvd den som heter "Cub"? Den er jo rimeligere, men har jo kun vanntett fot, men "Super Trooper" har både vanntett fot og skaft. Jeg blir så usikker, så er det bedre å kjøpe Super Trooper?

Skrevet

Hva er minste størrelsen? Og hvor får man kjøpt disse?

Skrevet

Har prøvd både Super Trooper og Cub. Jeg synes ikke Cub var så varme som jeg hadde trodd de skulle være. Super Trooper er supergode. Med de var jenta vår ALDRI kald på bena.

Kommer alikevel til å kjøpe Cub (eller Snow Command) også denne vinteren. De virker lettere enn Super Trooper, og de er varme nok til å brukes de aller fleste dagene på vinteren. I tillegg har hun Viking Thermo til de slapsete dagene og Sorel Super Trooper til de virkelig kalde dagene..... Da tror jeg vi skal være sikret når det gjelder skotøy for vinteren.....

Skulle jeg ha kjøpt bare en av disse typene ville jeg nok valgt Super Trooper. Det er jo viktig å ha sko som holder selv på de aller kaldeste dagene, og som dessuten er vanntett... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...