Gå til innhold

Ks samtale etter totalruptur/revning

Anbefalte innlegg

Er det mange som IKKE har fått invilget ks etter totalruptur (fikk grad 3d), som har villet ha ks selv?

Vil jeg få motstand på sykehuset, eller kan man velge litt selv?

Erfaringer?

Bare lurer hva jeg kan vente meg på samtalen jeg snart skal til. Har bestemt meg for at jeg helst vil ha ks.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10641417-ks-samtale-etter-totalrupturrevning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil ikke få motstand, men du vil likevel få høre om fordeler/ulemper med begge deler. De må innformere om det.

Selv var jeg usikker og gikk til samtaler tre ganger, så fikk jeg for meg at jeg ville prøve og føde igjenn, men da var jordmor snar til og fraråde meg det. Så her blir d nå da KS

Jeg skal til samtale på fredag, er utrolig spent på hva de vil si. Jeg er litt i tvil om hva jeg vil, heller mest mot å ønske ks, men hvis de absolutt ikke vil anbefale det blir jeg usikker.. sukk.

Hadde ruptur grad 3b. Jeg kan melde tilbake om hva resultatet av samtale ble hvis du vil :) Er superspent selv. Har ikke forberedt noen tordentale, jeg får bare være ærlig, si hva jeg tror og høre hva de mener.

ja det må du gjøre :-) fikk vite først i dag at jeg hadde grad 3, jeg har liksom fortrengt det hele... men han legen på sykehuset sa at det var primert de med ruptur som fikk KS, men han spurte meg hva jeg ville, og når jeg sa at jeg hadde tenkt litt for og imot og kommet fram til KS så bare smilte han og sa at det var fint... og jeg var veldig opptatt av og få det på st.olav, så det ordnet han også, han bare ringte og fikk bestilt time slik at jeg fikk vite det m en gang, istede for og gå og vente i ukevis på brev i posten.

Som legen sa, man kan være ganske skjør etter en slik fødsel, så kroppen er ikke like sterk (der nede). Så da var det veldig greit med KS, så vet man at man ikke får noen verre plager.

Jeg var veldig redd for at det skulle skje en gang til... man kan jo faktisk ende opp med og gå rundt med lekasjer... det ville ikke jeg gamble med

Oi.... dette ble litt langt :-)

Lykke til på fredag!!!

Nå har jeg vært på samtale - det gikk bra ! Keiersnitt er innvilget. Møtte ingen motstand i det hele tatt - det ble ganske nøkternt informert om ulike alternativer; vanlig fødsel, igangsatt fødsel eller keisersnitt. De "svertet" ikke på noen måte keisersnitt, eller snakket vanlig fødsel opp i skyene. Til syvende og sist ville de bare vite hva jeg selv ville.

Fikk gyn. undersøkelse der de så på de gamle skadene (ruptur grad 3b), så på babyen med ultralyd og vurderte størrelsen (som var vanlig/bittelitt over gjennomsnittet), informerte litt, og var stort sett helt utrolig forståelsesfulle og lydhøre. Jeg ble rett og slett imponert og rørt! Tårene trillet i vei..

Så fikk jeg bare si hva jeg syntes, jeg sa jeg heller mot keisersnitt, og da var det ikke mer diskusjon. Papirer fylt ut på stedet, dato valgt, og så var det gjort! Utrolig godt å være ferdig med avgjørelsen!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...