Gå til innhold

begynner å bli deppa:(((((((((( hvor blir det av prinsessa mi???

Anbefalte innlegg

uff.. det er fire dager siden termin datoen.. ingen baby som vil ut her.. slimpropen har gått og har kynnere av og til.. vannet bare øker i kroppen. føler at jeg går rundt i en astronaut dress.. er så deppa.. vil ha hun ut nå.. men hun vil ikke.. er det bare kun myter det med å få satt igang fødselen med diverse kjerringråd??? jordmoren min sa at babyen kommer når den kommer og at jeg måtte ikke finne på å tro på de kjerringrådene. det var kun myter..

er det ikke noe som setter fødselen i gang..

sex er utelukkende. blir kvalm av meg selv så det vil jeg ikke.. madrassen skal ha seg litt.. hahahhahaha nei takk du.. står over det.. jeg vil holde den lille tulla i armene mine ååååååååååååååååååååååååååå jeg blir så deppa.. hva om noe skjer med hun der inne siden jeg går over.. redd for at hun dør fra meg.. blir så redd nå jeg.. hvorfor vil hun ikke ut...???

klarer ikke være tålmodig jeg.. :(((

Fortsetter under...

Heisann! Er også 4 dager siden termin her.. ingen tegn til noe. Kjente noe i ryggen da jeg la førstemann, men var bare en gang. Kynnere har jeg nesten ikke lenger. Så om det ikke blir inatt skal jeg til jordmor kl 9.30 i morgen og ultralyd på onsdag -1 uke etter termin, om jeg fortsatt ikke har fått. Er visst en stor baby denne gangen også. Første var 4300 gr og 52 cm, men kun 34 cm i hodet heldigvis. Vi får holde ut. Tenker også av å til om det skulle skje noe med babyen, men trykker da på magen til jeg kjenner liv. Er veeeeldig lite liv, har egentlig aldri vært så aktiv denne babyen. Da roer jeg meg. Heldigvis nærmer det seg for hver dag som går nå. Lykke til. :)

hei.. skal til jordmor i morgen jeg også klokken halv 11.. jeg går å håper hele tiden.. men må slutte med det.. kanskje det skjer noe da.. jqa det nærmer seg.. men så utålmodig jeg er.. uff.. men du får ha lykke til i morgen hos jordmor.. håper det skjer noe hos deg i natt da.. :))) jeg får håpe at det skjer noe her også.. krysser fingrene...

lykke til:)

Huff, jeg føler med deg. Det er forøvrig synd at sex (altså samleie med utløsning) er fullstendig utelukket for deg. Det er det eneste jeg vet ikke bare er et kjerringråd. Sæd inneholder et hormon som modner livmorhalsen. Dette er samme hormon som brukes når man går over tiden og livmorhalsen skal modnes på sykehuset.

Dessverre er konsentrasjonen av dette hormonet mye mindre i sæd enn i de stikkpillene man får (jeg har hørt at én stikkpille tilsvarer ca 20 utløsninger - noen andre som har mer nøyaktige tall?), så samleie er ikke noen garanti for fødsel.

Selv blir jeg satt igang i morgen. Juhu. Aner ikke hvor moden jeg er eller om slimproppen har gått (sannsynligvis ikke), så jeg må nok bare belage meg på at jenta kanskje ikke kommer før nærmere fredag.

Det er vanskelig å være tålmodig! :(

hei.. skal til jordmor klokken halv 11 idag.. så jeg får høre hva hun sier.. snakket med sambor i går men det virker ikke som han er så intressert i å ha samleie med meg.. skjønner han godt.. men jeg sa at jeg er så lei og klarer ikke mer nå. føttene bare hever seg mer og mer.. og kroppen blir bare tyngere. må bare bite tennene sammen her tror jeg.. ble utolig deppa da jeg sto opp i dag.. ingenting har skjedd.. uff.. hun vil jo ikke ut.. blir littt sint på hun stakkar.. jeg bare gleder meg til å se hun så innmari.. men vet du om det gjør vondere å bli satt igang enn at det kommer av seg selv..?? tenkte jeg skulle mase meg til det.. orker ikke mer... vondt for å gå ..stå.. ligge.. ja du kjenner deg vel igjen..

hvilket sykehus skal du føde på?? og hvor langt er du over tid??

Babyboom: Hvordan gikk det hos jordmor? Holder på å bli gal selv!! Er 10 dager på overtid og så lei at det nesten ikke er mulig... Burde bare prøve å tenke på andre ting så lenge, men det går jo ikke. Er jo konstant spent og kjenner etter om jeg kan finne noen tegn på at det snart er i gang. Men, NEI, det skjer jo ikke en dritt!!! I dag skal det bakes og så skal jeg gå en lang tur, ut må han jo komme om ikke så sinnsykt lenge uansett!!!

Annonse

Det sies litt forskjellige ting angående det å bli satt igang. Det beste er at kroppen selv starter fødselen. Blir man satt igang med drypp, så blir visstnok riene mye mer intense i starten og hele fødselsforløpet blir "trykt sammen". Dermed får man en kortere fødsel, men kanskje også en vondere fødsel. Og sannsynligheten for å revne øker.

Men samtidig har jeg hørt en trebarnsmor som påstod at hennes første fødsel, som ble satt igang, var den beste, så slikt er nok individuelt.

Selv er jeg utrolig lei og samtidig også nervøs. Jeg er 13 dager på overtid i dag, og det påstås jo at morkaka fungerer dårligere etter termin. Ikke hyggelig tanke. :-/ Heldigvis kjenner jeg liv hver gang jeg sjekker, så jeg er ikke helt hysterisk. Ennå. :)

Du er fremdeles ikke ei uke på overtid, så det er vel lite sannsynlig at du får gjennomslag for ditt ønske om igangsetting. Samtidig vet jeg at man ved Lillehammer sykehus setter igang fødselen når man er ei uke på overtid, så her er det bare å stå på! Kanskje du i desperasjon kan flytte sykehus til Lillehammer?

Selv har jeg heldigvis fått plass på Ullevål, så jeg krysser fingrene for at jeg er moden i morgen og at jenta mi er ute innen onsdag! Fødestøv sendes i din generelle retning, babyboom25! :-D

hei.. var hos jordmor i dag.. hadde protein i urinet og litt høyere blodtrykk enn sist.så jeg må tilbake på onsdag som kommer.. håper ikke at jeg har svangerskapsforgiftning. en begynnelse på det.. uff.. blir så lei av dette.. alt annet var bra.. hun sa hvis jeg ikke har født innen 25 oktober så blir jeg satt igang.. tenkte å ta meg en lang gå tur i dag med klump føttene hehe..orker ikke sitte inne lengre, rett og slett lei av hele det inne livet jeg har skapt meg de siste to ukene.. blir jo deprimert:((( kanskje det fremhever fødselen. tar meg en løpetur nedover bakken med bikkja..eh kkanskje ikke så lurt men gå fort i hvertfall... jeg kjenner liv i magen. men ikke så ofte som før.. blir litt redd kan man jo si.. man skal følge hver bevegelse ungen gjør nå som man har går over termin datoen.. jeg har mens termin den 20 oktober. så kanskje hun kommer da.. kan ikke jenta mi legge av å være så sta der inne.. hehe

jeg venter nok på at fødselen starter av seg selv eller at den blir satt igang den 25. orker ikke reise til lillehammer. vil til ullevål..

du for ha lykke til moder`n2.. heldig du.. :)))

hei guttebaby 05.10.07*OVERTID*

det gikk jo bra i dag utenom at jeg hadde prottein i urinet 1+ og at blodtrikket hadde økt litt. ikke noe farlig sa jordmor, men jeg vet ikke jeg. de ringte meg nettopp og ba meg komme tilbake til de på onsdag for å sjekke urinet og blodtrykket.. blir jo bekymret for en så samtale.. håper berta mi har dt bra der inne.. uff.. det sliter på oss dette her.. det er så rart at man går mer på overtid nå, enn før. med første så fødte jeg på termindatoen.. hvorfor ikke nå.. arrrggh.. jo lengre jeg går , feitere blir jeg.. hehe.. føler jeg går med den rom drakten. med måne sko..:((((

håper noe skjer med deg snart.. ønsker deg all lykke med fødsel når tiden er inne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...