Gå til innhold

Erfaringer med reductil


bambi på isen

Anbefalte innlegg

Heisan!!

 

Har vært inne å sett her litt, nå lurer jeg på hvilken erfaringer dere har med reductil!! Er under utredning for å finne ut hvorfor jeg har så SYKT mye vann i kroppen, får svære groper i leggene, fingrene er kjempehovne osv, var sånn i alle mine 3 svangerskap, men vannet vil ikke slippe tak!! Har akkurat sjekka kortisol innholdet i spyttet og tatt noen blodprøver, håper jeg får svar på dette snart!!

 

Legen kunne kanskje sette meg på reductil etterpå (har minst 30 kilo for mye)!!

 

Hvordan gikk dere fram for å få det??

 

Merka dere virkningen fort??

 

Er dere flinke å trene i tilegg??

 

Merker dere mye til bivirkningene??

 

 

Håper noen gidder å svare på alle disse spørsmålene, selv om innlegget ble velig rotete!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HEI.jeg bare lurte på om jeg kunne få det.det var ikke noe problem.

fikk ikke spm ang BMI.

den første uka hadde jeg svettetukter,men de gikk over.

søthungern er borte,feks sjokolade smaker ikke i det hele tatt ikke brus heller.har tatt av meg ca 4 kg på 4 uker.har fått mensen nå så da gikk jeg opp 1.5kg.men når uka er over så er de kg borte...

er på step en gang i uka går på tredemølla før fysikalsk behandling(2 ganger i uka)hvis det passer sånn da.ellers så går jeg en tur når jeg har tid.

forbrenner jo noen kalorier når man gjør husarbeid også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei =) jeg sa til legen at jeg trengte hjelp til å gå ned i vekt å sa at jeg ville prøve reductil.. har gått på de i litt over 2 uker å har gått ned 4 kg =) syns det var mye bivirkninger til å begynne med. kan fortsatt komme noen,spesielt hvis jeg stresser. svettetokter,munntørrhet og svimmel/uvel.. men det dabber visst av etterhvert så jeg holder ut =)

 

lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg kan få reductil jeg også, ihvertfall hvis de ikke klarer å finne noe galt på prøvene mine!!

 

mor85: trener du mye siden du har tatt av så mye på 2 uker??

 

Planen min er å begynne å trene spinning 1 gang i uka (eneste timen her oppe som ikke kræsjer med leggetidene), + at jeg har kjøpt meg staver for å gå med, har bestilt meg sånn liten step maskin, regner med at jeg vil bruke den 2-3 kvelder i uken, når mannen jobber overtid og jeg er hjemme med ungene!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis blodtrykket og ikke problem med så får du reductil uten problem.

kostholdet legger du automatisk om,iallefall jeg.

siden jeg synes det blir for søtt med snaks å brus,søte pålegg,kaker osv.

familien har hatt en del feiringer i det siste med mye gode kaker osv å da sliter jeg litt for jeg vil jo smake litt på allt,men ender opp mede et smørbrød el to,etter det så er jeg jo mett å ikke klarer på mer.det er jo positivt for meg da.

noen tar av mer el mindre enn andre så det skal du ikke bry deg så mye om.det viktigste er at du ser at du selv tar av deg.

bruk stepmaskin når det er noe på tv,da bblir det ikke så kjedeli.ser at det er my mer morsomt når vi er flere som holder på sammen.da er det ikke så lett å hoppe over.

kan love deg at etter en step time kjenner du det på kroppen..puh,men det er så godt.

vi tar også noen strekk øvelser og innstarmmingsøvelser for magen.

situps,ca 30-40.

glemte å si at jeg har bare vært med 1 gang pga div ting so har kommet i veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente mye step/styrke før i tiden, før jeg fikk unger spilte jeg fotball i 1 divisjon og trente fotball 3 ganger i uka + kamp, de dagene jeg ikke spilte fotball gikk jeg på aerobic/spinning!! Det er såååååå super frustrerende å tenke på, at jeg som var så glad i å trene ikke klarer å få ræva utav sofaen om kveldene!! Jobber fra 10-18, og når jeg kommer hjem så er det kveldsmat for ungene, og legging og når de endelig har roa seg i 1/2 9 tiden, så synker vi ned i hver sin sofa!! Men nå har de altså satt opp en spinning time klokken 20 på onsdagen, den må jeg jo kunne klare å få med meg, må jo begynne et sted!! Jeg har gått med skritt teller på jobb noen dager, går ca 7000 skritt til dage, så jeg har liksom ikke så mye igjen før jeg når de 10 000 anbefalte skritta, så hvis jeg kan klare å komme meg ut på tur på kveldene (eller step maskinen når han jobber overtid), så må det jo hjelpe etter en stund!!

 

Er veldig spent på resultatene fra legen, de må vel komme snart, er 1 uke siden jeg sendte inn spyttprøvene nå!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har også en 2 sofaer som er fantastisk go å sitte i..hahahah

ser det er en liten skrive feil på første linje.de sjekker også om du har noe problem med stoffskiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sjekka stoff skiftet, men fant ingenting galt der!!

 

Skal se om jeg kommer meg ut på en tur i kveld, har hatt fri idag og rydda litt å bakt kake (til avdelingen til lille snuppa, skal spise middag der pga. tv-aksjonen idag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå håper jeg virkelig jeg klarer å holde dette som jeg har begynt med!! Forrige uke var jeg på spinning på onsdag, svømte med ungene på fredag og dansa swing på lørdag (går vel kanskje opp i opp med alkoholen jeg sveglte:-))!! Idag har jeg vært å trent på helsestudio, trener litt intervall trening der, for det er fryktelig kjedelig å bare varme opp gjøre alle øvelsene også gå hjem!! Imorgen skal jeg på spinning igjen, så må jeg få komt meg ut en kveld til:-), så har jeg nesten ikke spist snop og ellers spist mindre en jeg pleier!

 

Håper dette kan gjøre susen at kiloene kan forsvinne litt etter litt!! Har fått svar på blodprøvene og spyttprøvene, ingenting galt der, så legen skulle diskutere med overlegen om jeg skulle få reductil eller tilsvarende, er det noe å lure på egentlig, jeg veier 110 kilo og er 164 høy!!!!!!!!!!!!! Når jeg traff mannen min for snart 11 år siden var jeg 65 kilo!!!!!!! Så jeg trenger litt hjelp her, samtidig med at jeg spiser mindre å beveger meg mer!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...