Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Ultrasound. Scan is something else.
gingerangel Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 (Abdominal) Ultrasound Scanning or Sonography
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Da min mann er engelsk vet jeg at uttrykket som blir brukt i England er SONOGRAM.
Sue35 Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Sonogram. Ultrasound Dept. er gjerne avdelingen der de gir en "sonogram".
Froglet Skrevet 8. desember 2007 #7 Skrevet 8. desember 2007 Ultralyd heter Scan - for jeg har vaert paa 2 alerede her i England! Arti hva folk skriver - sonogram osv...hehe:) Jeg er gravid og bor i Leeds saa boer vel vite dette:) hihi:)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #8 Skrevet 9. desember 2007 Må dokker huske på at en kaller det forskjellig fra land til land, selv om de er engelsk-språklige alle sammen! Noe plasser bruker de bare forkortelsen 'scan' andre ganger ultrasound scan. sonogram er også riktig andre plasser! ultrasound er navnet på selve 'bølgene' som gjør det mulig å se barnet i magen. og alt annet ultralyd burkes til, som å se på hjertet og blostrømmer i blod årer! den rutine ultralyden en får tilbud om i 18uke, kalles ofte 'morphology scan' som er gjort med ultrasound/ultralyd. dette vet jeg siden jeg er utdannet jordmor i ett engelsktalende land! vis litt respekt til folk, selv om de vet om andre navn på samme sak! det kan til tider være stor forskjell på engelsken fra land til land....
Froglet Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 sorry....de va da voldsomt saa sinna anonym var da:P haha:) har itj vaert borti saa my krangling aa sinna folk som inn paa herre engelske forumet...herregud! aa koffor e all anonym...?? skriv no ihvertfall kem dokker e.... du vet vel bedre ann oss alle siden du e utdanna jordmor saa takk:) no har ae laert naa nytt.. maa itj vaer saa hissig da:) haha:)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #10 Skrevet 11. desember 2007 Va absolutt ikke hissig... syntes bare noe ovenfor virket så respektløse... over det at det finnes mange navn på samme sak... ingen trenger å være feil. Må bare si at en kvinne kjenner sin kropp best, ingen jordmor kjenner en annen kvinnes kropp, men de har da gjerne mye mer erfaring med å se på gravide og fødsler 'utenfra'.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå