stockflets Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Vet spørsmålet har vært oppe her før, men hvordan er det med striping/ bleking av hår når en er gravid? Har så lyst å få tatt noen striper, litt lenge å vente til etter fødselen... Er jo kjekt å føle seg vel også... Noen som vet? Tror det er litt ulike meninger om dette...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Klart du kan det, ikke noe problem Tviler sterkt på at midlene de bruker trenger inn i hodet og videre i navle strengen til ungen.....
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 kan man farge og stripe hele håret også?? jeg har lyst til å farge litt mørkere å ta lyse striper... men d blir kanskje litt mye???
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 Eneste grunn til at man ikke burde farge/bleke hår osv er pga at lukten er veldig sterk og ikke bra for fosteret- Men så lenge du gjør dette i en frisørsalong kan du gjøre hva du vil for der har de sterke punktavsug som gjør at du ikke puster noe av dette inn, Gjør hva du vil med håret i salong, men om du skal gjøre det hjemme ville jeg nesten anbefalt deg å stå ute selv om det kan påvirke resultatet veldig.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #6 Skrevet 14. oktober 2007 takk for svar:) tenkte å gjøre d hos frisøren ja..er nok tryggest for håret også det..hehe:)
troika*22.01.08* Skrevet 14. oktober 2007 #7 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg spurte lege min om dette, for jeg ville også stripe håret. Men han frarådet meg å gjøre det, forde at man vet ikke hvor mye av blekemidelet om går inn i kroppen. Så han mener at det var føre var regelen som gjelder når man er gravid.
Labambie Skrevet 14. oktober 2007 #8 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg er frisør. Og kan love at det spiller ingen rolle hva du gjør med håret. Eneste er at fargen KAN bli litt annerledes enn lovet pga hormoner, men har selv aldri sett det skje. Striper med bleiking er det veldig liten tvil om.. Striper er aldri inntil hodebunnen i det hele tatt. Selv helbleker jeg håret en gang pr måned. Jeg har snakket med de som utvikler fargen,og de sier det er helt ufarlig. Det er kun mikroskopiske mengder som går igjennom huden i hodet. Samme som såpe omtrent... Så bare farg i vei,vi trenger å føle oss vel!
Kvitrebekk Skrevet 14. oktober 2007 #9 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg spurte jordmor om dette og hun sa at det var helt i orden. Så jeg har bestilt meg time for egenpleie :-)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #10 Skrevet 15. oktober 2007 Det er mange og delte meninger om dette temaet. Jeg har selv valgt å ikke gjøre det til tross for at de aller fleste jeg snakker med ikke sier det skal ha noen innvirkning, i hvert fall ikke ut ifra hva man vet i dag. Men jeg leste en artikkel der man viste til mistanke om påvirkning på fruktbarheten. Dette er som sagt bare en vag mistanke, så her blir det opp til den enkelte å ta et valg. Jeg har selv en bror som er lege, og som har sagt til meg at jeg ikke skal gjøre det, så jeg har valgt å høre på han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå