Gå til innhold

Loppelill, noen spørsmål...

Anbefalte innlegg

og du står helt fritt til å svare.

Hvilken status har du hos nav nå? Hjemmeværende?

Får du noen økonomisk støtte utover kontantstøtte?

Tenker liksom på hva som er mulighetene hvis jeg ønsker å være hjemme lenger en dette ene året hvor jeg har ulønnet perm...

Vi har jo en leilighet i kjelleren som vi skal få leid ut (må bare få ut fingeren) og så får jeg kontantstøtte (må bare mase på nav), så da får jeg vel i underkant av 10 000,- der. Hjelper litt det.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10639764-loppelill-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja du kan så si, aner ikke hvilken status jeg har. Sikkert hjemmeværende. Har aldri hatt status som arbeidsøkende.

I følge skattelistene tjente jeg 16 kr i fjor... Jeg får ikke noe annet en kontatstøtte.

Sikkert kjempe lurt om dere får leid ut leiligheten uansett.

En må nesten bare regne på det og se om det lar seg gjøre. Jeg er nok villig til å "offre" mange goder, for å få være hjemme når ungene er små..

Huff, dette er jommen ikke lett. Nå er det jo greit dette første året, for da skal jeg jo ha perm. Men jeg har jo kanskje lyst til å være hjemme enda lenger og da må jeg liksom prøve å finne på noe lurt. Jeg ofrer også gjerne MYE for barna, men så ser jeg jo poenget som mamma kom med, pensjon! Hun var hjemmeværende i maaaaaaange år og får derfor nesten ingen ting i pernsjon nå. Heldigvis for henne har pappa god pensjon i tillegg til aksjer så hun lider jo ingen nød, men det er jo faktisk et poeng likevel. Man mister faktisk goder for å være hjemme og ikke belaste samfunnet med pass av VÅRE barn (som vi uansett hadde måttet betale selv...)! Dette fordi vi ikke BIDRAR til samfunnet med å betale skatt! Men vi handler jo mat (betaler moms), kjører bil (betaler avgifter og skatter)...

hehe.. ble litt gira nå!

Pensjon er et godt poeng. Jeg tror litt er mye mer en ingen ting. Om du klarer å få til at du er hjemme noen år så betyr det mye for barna. Når en har lyst til å være hjemme.

Samfunnet er ikke laget for en inntekt. Desverre!!! Kanskje vi skal lage en aksjonsguppe for husmødre? He he

Mannen min sier at det er få som bruker så mye penger på barna sine som vi, vi bruker en hel inntekt.... (Det er noen politikere som kaller de som ikke har inntekt for snyltere. Vi lever på andre...)

Er litt engasjert jeg også....

Annonse

Hei.. Jeg har fått pensjonspoeng mens jeg har gått hjemme.. I første runde var jeg hjemme først 100 % så 50 % og år nr 4 var jeg i 25% perm... Og nå er jeg i pern fra jobb !00% igjen.. Sjekket mine pensjonpoeng og jag har fått hele veien.. Men sikkert noe mindre enn i 100 % jobb da... Men det har ihvertfall så langt vært nydelig å slippe de strie morgnene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...