Gå til innhold

Min fødselshistorie

Anbefalte innlegg

Det hele begynte kl. 04, mandag 8. oktober. Jeg skjønte fort at dette var noe annet enn kynnere. Kl. 06 ringte jeg føden fordi riene kom mellom 5 og 3 minutter og vi reiste inn for sjekk. Ingen målbare rier på ctg, kynnere kalte de det....... og 1 cm åpning. Så da var det bare å kjøre hjem igjen. Kl. 16 hadde jeg fått nok av disse "kynnerne" og vi reiste tilbake på sykehuset, fortsatt ingen registrerbare rier, "kynnere" og 2 cm åpning. Denne gangen nektet jeg å dra hjem og fikk tildelt fødestue. Jeg kastet opp 6 ganger av smerter, og fikk akupunktur etter noen timer, hjalp ikke noe særlig, lystgassen fikk jeg klaus av. Kl. 23.30 fikk jeg endelig epidural og dryp for å øke riene, fantastiske greier :o) men fortsatt ble det bare registret kynnere på ctg. Barnet hadde det ikke bra under riene og hjertefrekvensen sank under hver. Legen ble kontaktet og det ble satt elektrode på hodet. 02.45 hadde jeg 8 cm åpning og de riestimulerende medisinene ble stanset. kl. 05.30 hadd riene blit så svake at åpningen hadde minsket ned til 6 cm og overlegen ble kontaktet. Kl. 05.45 ble det bestemt haste snitt, da hjertefrekvensen var så lav og kl. 06.05 den 9. oktober ble verdens vakreste lille Mattis født. Jeg fikk hilse på gutten i ett minutt før han ble tatt ut sammen med jordmor og far.

Det høres kanskje veldig dramatisk ut, men vi sitter igjen med en veldig god og positiv fødselsopplevelse, mye takket være en fantastisk jordmor :o)

Vitale mål: 3355 g og 47 cm

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10638651-min-f%C3%B8dselshistorie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...