Gå til innhold

Noen som har fått satt inn tenner her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Siklerotte: hehe ja da må det ha vært bra resultat da=)

Koala: oj, flere titalls tusen for mange år siden? oj...

uff, hvordan i all verden skal vi få råd til dette da? det er helt sykt at man ikke får støtte til slikt. tannhelse er jo like viktig som annen helse! men neida, vi må bruke skattepengene på bybaner og kunst og sånn isteden. (Kommunen jeg bodde i før kjøpe en penis i stein til 500 000. sløs med penger? neeeida)

Annonse

Kunst og kultur er jo ganske viktig, da;-)

Men som sagt, når venninnen min ikke betalte merenn rundt 20,000 høres det jo rart ut at dere skal betale så mye...... Men, tannhelse i Norge koster, så det er bare uheldig når man kommer utenfor sånn.... Og skulle staten betalt mer og mer veledighet måtte vi nok betalt mer skatt;-) Evt. kan ting privatiseres.........

Siklerotte: huff ja de skattepengene, man blir vel aldri enig i hva de skal brukes til... men hvem har råd til å spytte ut (som monajenten nevner) 50 000 sånn uten videre da? nei når vi betaler så mye skatt syns jeg faen at staten kan gi han nye penger.

Jeg vet hva jeg skal gjøre. jeg skal gå til skatteetaten og si at jeg er imot steinpeniser til 500 000. derfor kan de ta mine skattepenger som gikk til det og sette dem i tannlegefond til samboeren min... hehe blæ=P

Det fins mange som har råd til det;-)

Nye penger eller nye tenner....? Er enig i at tannhelse er viktig, men systemet vårt er ikke sånn at tannpleie er gratis etter en viss alder, og det vet man... Så da må man nesten bare betale for det selv:)

Og som sagt, det fins teitere ting folk bruker penger på - altså kommunene. Hvis noen vil bruke 500,000 på stenpeniser og mene at det er verdt det, så værsågod sier nå jeg... Hehe... Ville heller satset på annen kunst å ha i byen jeg, da;-)

Annonse

Det høres ut som om mannen din har periodontitt... Man kan få dekket en andel av tennene, dette vet tannlegen så det lureste er å oppsøke tannlegen å høre. Saken er bare hvor hyppig han har gått til tannlege før de datt ut, og hvordan han har tatt vare på tennene sine. Dersom han ikke har vært til tannlege på flere år og fått renset og målt lommedybder o.l så kan det være vanskelig å få trygdekassen til å støtte det. Da regnes det som eget mislighold liksom. Som regel går det greit å få støtte dersom man har hatt noenlunde grei munnhygiene og hatt timer hos tannlegen regelmessig.

Det er trygdekassen som bestemmer akkurat hva han må betale selv og hva han får igjen. Be han snakke med tannlegen sin. :) Det er stor forskjell i pris på feks en ny krone på en tann og helt nye tenner som man må feste med skruer i kjevebeinet. Jeg vet ikke hva han må regene med, men sikkert ganske mye ja.

Tannbro er noe man bruker dersom man kan bruke feks en av tennene som er nærliggende som feste for de andre tennnen. Det er jo mulig at hjørnetennene kan brukes som pilar for en bro. Dette er jo opp til tannlegen å avgjøre. :) Noen ganger, dersom tannkjøttet er for svekket av periodontitt så er gebiss eneste løsning.

Ja, vil vel anbefalle det. :) Lykke til iallefall. Husk å snakk med tannlegen om dekkeing fra trygdekontoret før det settes igang tannbehandling. I noen tilfeller må man ha startet saken hos trygdekontoret før behandling kan starte. Husker ikke helt hva slags saker det gjelder. Tror man kan få noe særfradrag på skatten også. :)

Pappa var i Budapest på sånn "tanntur" og fikk satt inn en mengde tenner der, han slapp i allefall meget billig unna i forhold til å gjøre det hjemme i Norge.

Er det flere tenner tror jeg absolutt samboeren din burde dra på en sånn tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...