Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 hei..eg er ei mor som ventet tvillinger i februar. Misten eine tvillingen min mandag8okt, er no sendt og ligger på haukeland å passer på at tvilling to skal holde seg i magen til mamma. Er ei grusom tid. Nokon i samme eller liknande situasjon, eller kjenner nokon som er i samme situasjon? eg er i veke 23+5.
Micha.. Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 hei! jeg var innlagt en natt forige uke med premature rier, men fikk komme hjem, men det er nok bare et spørsmål om tid før jeg ryker inn igjen,, jeg skal bare ha en baby da så vi er ikke i samme situasjon akkurat, men jeg forstår engstelsen din for før tidlig fødsel, og det var veldig leit å høre om den ene tvillingen din...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 kva sjedde me deg da? koffor fekk du heim? kor langt er du på vei? eg låg først 10dager i førde, da vart eg lagt inn pga vannavgang hos tvilling1. So etter 10dager greidde ikkje han kjempe meir. Men utrulig nok so har ikkje tvilling 2kommen, det er veldig ofte at når føste kjem kjem den andre og. So no ligger eg konstant får berre gå på do.
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 hei vil først ønske deg lykke til med tvilling 2!!! kjempe trist og høre om tvilling 1:( var selv i samme situasjon for 8 mnd. siden da vannet gikk i uke 25+5. hadde bare en baby, men måtte være sengeliggende, og fikk bare gå på do og dusje. det var en grusom tid med masse bekymringer og ensomme timer, da samboeren min var hjemme med elste sønnen min og ikke hadde så mye mulighet til å være sammen med meg. klarte å holde min gutt inne en uke før fødselen startet, og en liten kjempe kom til værden:) håper du klarer å "ruge" mange uker til og husk hver dag inni magen teller for at din lille skal bli stor og sterk!
bezzy Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 tusen takk for svar. Det vil seie at du fekk i veke 27ca? korleis gjekk det, var det mangen usikre veker på sjukehus etterpå? Er forferdellig psykisk påkjenning detta, føler at eg er isolert fra omverden.Og usikkereheten om at det skal gå bra, tar knekken på meg omtrent. Tanken på å gå gjennom det som eg gjorde med guten min ein gang til er umennesklig..... Er nokon viktige dager fram over og kritiske fir babyen min. Men den ha bevist allerede at den er ein kjempe som har klort seg fast. Berre håpe den greier det nokon veke til vertfall
Micha.. Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 jeg fødte i uke 30 i fjor pga gbs infeksjon og at deler av morkaken løsnet. er i dag akkurat i uke 30, og på torsdag så fikk jeg premature rier som begynnte å påvirke livmorhalsen, men etter et døgn med sengevile og observason så ble det ikke noe mer åpning av livmorhalsen så derfor fikk jeg reise hjem men skal kontrolleres 2 ganger i uken på KK, og hvis det åpner seg mer så blir jeg lagt inn igjen..regnewr med å bli lagt inn igjen snart siden smertene ikke er blitt noe bedre, og føder sikkert i løpet av noen uker..
bezzy Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 men du er jo veldig heldig som er komment so langt ut i svangerskapet. Eg er i 24 i morra so det er jo veldig tidlig for at skatten min skal komme. Men det var jo vatbet hos tvilling 1 som gjekk, tvilling to har det ak som den skal. Men sidan eg ha fødd, og morkaka til tv1 er der enno er jo infeksjonsfaren stor. Men eg får antibiotika og prøvene mine so langt er fine. So det er det å holde motet oppe. Men er so redd for å miste denne og. Men det er jo ein sensasjon egentlig at tv2 fortsatt er i magen sidan tv1 er kommen. Korleis smerter du har? er dei kraftige? fostervatnet ditt hakje gått?
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 hei:) ja sønnen min kom i uke 26+5, det var en veldig usikker tid i møte etter fødsel, men han var sterk for å være så tidlig, og slapp unna respirator. første mnd. så alt ut til å gå veldig greit, men fra 1-2 mnd slutta han å puste en del ganger pga. gulping, men da vi fant ut hva som plaget han fikk han tykkere melk, og etter det har alt godt kjempe bra!!! han pludrer å snakker i ett sett og smiler og ler bare man sier hei til han:D men de første ukene etter fødselen var veldig tung med mange spørsmål og usikkerhet om hvordan det ville gå. lykke til videre og håper du holder oss oppdatert!
Micha.. Skrevet 16. oktober 2007 #9 Skrevet 16. oktober 2007 får håpe du klarer å holde igjen i noen uker til, det går sikkert bra når du blir overvåket så bra og får antibiotika.. Smertene mine er intense smerter nederst i magen og av og til i ryggen.. nå lurer de på om infeksjonen har sneket seg oppover, at det er det som gir smertene. får svar på dyrkning på torsdag så da er det bare å vente i spenning og håpe det ikke skjer noe før det..
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 17. oktober 2007 #10 Skrevet 17. oktober 2007 hei! lurer så fælt på hvordan det går med deg! sjekker her mange ganger om dagen for å se om alt går bra!!! håper du lar høre fra deg snart, skjønner at disse dagene er fæle, men det vktigste er å holde motet oppe!! krysser fingre og tær for deg!!
bezzy Skrevet 29. oktober 2007 #11 Skrevet 29. oktober 2007 hei deg!! eg mista jenta mi den 18okt. Livet stod ikkje til å redde. Har hatt nokon forferdelige dager og veker. Har hatt begravelse foein r dei begge. Og det er so vidt eg greier å stå opp om morgonen. Kjenner ikkje meg sjølv igjen og eg lurer på kvar dag kor eg har blitt av henne. Det var ein vansklig og forferdelig tøff fødsel.Men det såg veldig lyst ut i 3 og ein halv time. Men etter det so gjekk det som kunne gå galt galt!!! Kvar dag og natt so ber e om å få ungene mine tilbake men eg veit jo inni meg at eg aldri vil det, men alikevell so håper eg at eg kan få dei igjen. Livet er ufattelig urettferdig. Og eg vil alltid leve med tapet om at eg ikkje fekk ta vare på mine 2. Dei er det kjæraste eg hadde i livet og no må eg prøve å leve uten dei og det er grusomt. Vil berre ha dei igjen!! Takk for at du ha tenkt på meg. Håper det går bra med deg... Klem fra mamma til Thobias og Emma....
Micha.. Skrevet 29. oktober 2007 #12 Skrevet 29. oktober 2007 hei! Så forferdelig trist å lese at du mistet jenten din også. Vet ikke hva en kan si i en sånn situasjon, ingen ord kan trøste deg nå men kanskje tiden kan. jeg kan ikke en gang inbille meg smerten du føler over å ikke ha dine små hos deg, men du vil for alltid ha de i ditt hjerte og der har de det godt og er trygge.. Vi kjenner ikke hverandre men jeg skal tenne lys i kveld og be for at du og dine får en lysere dag snart! Stor trøsteklem fra
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 29. oktober 2007 #13 Skrevet 29. oktober 2007 uff så trist å høre at jenta di ikke klarte seg:( skjønner godt at livet ikke kommer til å bli som før, du har trossalt opplevd smerte som ingen fortjener å oppleve!!! du har nå 2 engler i himmelen, selv om det er ufattelig trist, så var det kansje det beste for dem.... håper du klarer å holde motet oppe, det vil komme lysere tider! jeg skal tenne 2 lys for dine engler i kveld!
bezzy Skrevet 29. oktober 2007 #15 Skrevet 29. oktober 2007 de beste for dei hadde vore å fått vere hos mammaen sin og pappen sin som elsker dei meir enn livet sjølv...sånt er berre meiningslaust!!!er ein opplevelse eg kunne vore forunten..men aldri i livet om eg hadde ville vore dei foruten...at eg aldri får holde dei inntil meg igjen eter meg opp innvendig..
Vivera Skrevet 1. november 2007 #16 Skrevet 1. november 2007 Uff så trist :-( Tårene begynte å renne hos meg når jeg leste dette. Det er ikke lett å gå videre i livet sitt etter å ha opplevd noe slikt. Håper det går bra med deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå