Gå til innhold

Ventetid Riksen - IVF??

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor lang ventetid det er på IVF på Riksen nå?

...og er det noen her som snart skal inn til første gangs konsultasjon??

Hva gjør de forrsten på den første konsultasjonen?

Syns det stod så lite om dette i brevet jeg fikk.Det stod heller ingenting om at mannen min skulle være med??....er ikke det vanlig?...eller sjekker de kvinnen først? (.syns jeg har blitt sjekket for det meste egentlig nå...etter 2 år med prøving..men men...)

Er iallefall gald for at prosessen er i gang =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10638105-ventetid-riksen-ivf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var på samtale nå i sept, og fikk da beskjed om at det ikke var noe ventetid nå, så vi kunne sette i gang etter første mens.

Da vi var der, var jeg ferdig utredet. Vi fikk først en del informasjon og opplæring i sprøyta sammen med et annet par, så var vi inne hos legen etterpå. Der avtalte vi den videre gangen, og han sjekket egga mine. Også leverte mannen min prøve. Nå skal vi bare vente på mensen, så skal jeg ringe inn og få dato for når jeg skal begynne på medisiner. Jeg hadde en sa i begynnelsen av sept, så jeg har ingen anelse om når mensen kommer da.

Lykke til!

• 1 måned senere...

Hei:)

Hvordan går det med dere? Jeg og mannen min venter på innkalling til 1.gangs konsultasjon på Riksen nå. Var hos gyn pol for kort tid siden der vi fikk beskjed om at han ikke produserer spermier, så nå skal de sjekke hvorvidt problemet ligger i at de ikke "kommer ut" eller om de ikke finnes i det hele tatt. Har derfor en hel haug med spørsmål... Hvor lang tid tok det fra dere ble søkt Riksen til dere fikk time? Når du sier at du var "ferdig utredet" når dere kom dit, hva legger du i det? Jeg har nemlig kun bekreftet eggløsning gjennom blodprøver, samt at vi skal ta prøver ift Hepatitt etc nå.

Kjempetakknemlig for svar,

usikker1981

Må vel vente et par mnd på å komme inn til forundersøkelse,men så er det ingen ventetid.

nå kommer jo julen og sånn,så vet ikke hvordan det er i forhold til det.

har dere sendt søknad?(leste ikke alt over her...).

vet mange som har fått time ca 2 mnd etter de har søkt nå i det siste.

håper du kommer raskt inn:-)

Da vi var på gyn pol ble det sagt at hun skulle henvise, men litt usikker på om hun da automatisk fyller ut søknadsskjema (som jeg har lest at må fylles ut) eller om hun bare sender epikrise etc... Må nok ringe og sjekke dette. Alt er liksom så nytt, må vel innrømme at jeg egentlig ikke hadde rukket å tenke så mye på dette her. Trodde vel innerst inne at alt var nokså greit, men at vi måtte ta tiden til hjelp... Kom som et skikkelig sjokk på oss begge at mannen min kanskje er steril. Litt sånn vet ikke om jeg skal le eller gråte... tross alt er det jo håp, men samtidig ser alt litt dystert ut... Tror det blir vanskelig på jobb fremover, jobber med barn...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...