bergen81 Skrevet 14. oktober 2007 #1 Del Skrevet 14. oktober 2007 Jeg sitter her og leser og leser, men synes det er så vanskelig å bestemme seg! Vi har vært ganske sikre på EasyWalker Sky, men så så jeg at noen anbefalte denne vognen, og jeg synes jo at den var hakket penere enn EW. På barnevognguiden spriker det voldsomt, noen synes den er fantastisk, andre "hater" den. Og noen refererer til at "bumperbar" ikke er inkludert. Mulig jeg er helt blåst, men hva er det? Vi har ikke bil, så for oss er trilleegenskaper og enkel manøvrering både på grus, snø og asfalt viktig. Og den skal være enkel å ta med på buss.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10637910-goded%C3%A5rlige-erfaringer-med-oth-urban-jungle/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LegallyBlond Skrevet 14. oktober 2007 #2 Del Skrevet 14. oktober 2007 Bumperbar er sportsbøyle, den som er foran setet på vogna som barna kan holde seg i. Men jeg betalte ikke mer enn 300 kr for min, synes ikke det var så ille. Anbefaler å kjøpe denne hvis du kjøper vogna, da trenger du ikke bruke sele hele tiden, og barnet får sitte litt friere. Vogna har en fantastisk trillekomfort, triller lett både på asfalt, snø, grus og kjerreveier/skogsveier. Jeg synes den var enkel å ta med på buss, men har bare gjort det en gang, så kan ikke uttale meg så mye om det =) Liker også godt ryggreguleringen (delte meninger om den da..) siden den er enkel i bruk, og man kan ha setet akkurat i den stillingen man ønsker. Hvis man dytter den ordentlig fram blir sittedelen så godt som 90 grader, noe jeg synes er en stor fordel. Den er også veldig god å sitte i. Minus med vogna: -den blir lang sammenlagt (men det er ikke problem om du ikke skal reise noe særlig med bil) - ikke regulerbart fotbrett (det har heller ikke ew) - ikke vendbar sittedel (det har heller ikke ew). Det kan derfor bli en periode der barnet er vokst ut av bagen men fremdeles er litt liten til å sitte forovervendt, men er ikke alle dette er ett problem for. - om babyen må over i sportsvogndelen tidlig er det et minus at den ikke har full liggestilling, den kan kanskje bli litt bratt til de minste. MEN når babyen er blitt 7-8 mnd synes jeg faktisk bare at det er en fordel at den ikke har full liggestilling, da det ser veldig ubehagelig ut å ligge helt flatt når man triller i oppoverbakker (har nå en phil and teds med full liggestilling, men jeg bruker den aldri helt flat, har ett hakk opp på ryggen). Gutten min sov kjempegodt i den, ser ut som en veldig behagelig liggestilling. De gamle modellene (06 og eldre) har veldig liten og grunn bag, så skal du ha den som babyvogn anbefaler jeg iallefall å kjøpe 07-modellen, så har du litt mer å gå på. Denne er forbedret og er både dypere, lengre og har lunere kalesje. Synes egentlig disse vognene virker ganske like bortsett fra at EW sky er ganske tilbakelent i sittestillingen, men har full liggestilling. EW blir også noe mindre sammenlagt. Har ikke prøvd å trille EW annet enn inne på butikken, så kan ikke sammenlikne trillekomforten. Du kan jo også ta en titt på tfk joggster twist, den har samme egenskapene som de to over, er veldig stødig og god å trille, har håndbrems og regulerbart fotbrett. Den har også den lengste babybagen, 80 cm, så den kan brukes ganske lenge. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10637910-goded%C3%A5rlige-erfaringer-med-oth-urban-jungle/#findComment-10640859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå