Gå til innhold

Pumping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Forleden dag begynte jeg å pumpe meg, egentlig bare for å ha litt brystmelk i reserve i tillfelle noe skulle dukke opp og pappaen må trå til. Da fikk jeg ut rundt 60ml og idag ca 80ml. Det jeg lurer på er hvor mye er vanlig å komme ut? Jeg har liksom forestilt meg å fylle opp VIA koppene, men det tror jeg blir vanskelig. Hvor mye får dere ut per gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg pumper meg får jeg ut ca.100 ml fra hvert bryst.. noen ganger litt mindre.. det spørs når på dagen jeg pumper og hvor lenge siden sist. Men som regel 150-200ml tilsammen hver gang.

Men jeg lurte på noe angående de VIA koppene.. det er de fra avent? jeg kjøpte en slik pakke.. men fikk ikke med noe lokk.. åssen lokk bruker du??

Skrevet

Jeg bruker avent lokkene, det står avent naturally på de. Når på døgnet pumper du da?. I natt har jeg vært oppe med henne hverannen time og ammet, kanskje det er derfor jeg ikke får ut mer enn 80ml da?( og det er tilsammen begge brystene)

Skrevet

jeg fullpumper jeg.. gir ikke bryst lenger.. så jeg prøver å pumpe meg hver 4-5 time eller noe.. men på morgenen kommer det mest ut.. det har jeg lest andre steder også..at det kommer mest melk da. og minst på kvelden. Siden du var oppe så mye i natt å ammet så er det nok helt sikkert derfor du ikke klarer å få ut mer.. men 80 hørtes jo greitt ut det med tanke på så mye du ammet da.. er jo bare å sette det i kjøleskapet og hvis du får ut mer seinere på dagen så setter du det også inn.. er jo bare å blande det.. det gjør jeg hvertfall!

hvor gammel er ungen din?

Skrevet

Hun er 11 uker. Kan man blande det sammen, jeg har lest at man ikke skal gjøre det! Men det er litt dumt å ha mange beholdere med 80ml i kjøleskapet også, det fylles fort opp i fryseren for å si det sånn.

Skrevet

så lenge det er morsmelk som er pumpa ut samme dagen så tror ikke jeg det gjør noe.. det blandes jo i magen dems uansett.. hvis du gir det samme dagen da.. men ble litt usikker nå altså..

Skrevet

Ikke bland kald og varm mm har jeg fått beskjed om:)

Skrevet

**Setter du melka i kjøleskapet, kan du blande dem når de er avkjølt.

**Har du beholdere med frossen melk som ikke er fulle, kan du fryse ned mer melk i samme beger. Bare hell den ferske melka over den frosne melka rett etter pumping, og sett det raskt tilbake i fryseren. Det eneste du må passe på da, er at du ikke heller i mer fersk melk enn det er frossen melk i begeret - da vil den frosne melka tine opp litt, which is not good!

Hilsen eks-pumpedronning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...