Gå til innhold

Flott fødselsopplevelse på Voss.

Anbefalte innlegg

Vi valgte bort KK og satset på Voss. Jordmor jeg gikk til undersøkte at jeg nærmet meg fødsel i Bergen. Da riene begynte å komme satte vi oss i bilen til Voss. Vi hadde mulighet til å låne hytte og brukte denne og ventet litt der oppe. Men fikk vite på Føden at Park hotell har spesial avtale med sykehuset http://www.parkvoss.no/

Hvis man ikke føler for å føde på KK kan Voss virkelig ambefales. Rolig og trivelig personell. Utrolig bra oppfølging under barseltiden.

Selv følte jeg det trygt når jordmor som tok kontrollene her i Bergen undresøkte meg før jeg reiste. Hadde kontakt med henne under oppholdet på Voss, hun ringte også til føden og gav informasjon.

Finn deg en jordmor som er positiv til Føden på Voss. Utrolig hvor bra det kan bli når en får hjelp til å forstå når man er i fødsel. Da er man ikke urolig for å sitte i bilen i 1,5 time. De færeste føder slik som på film.

Fortsetter under...

Det var kjekt å høre! Jeg har nettop vært på omvisning på føden på Voss. Kommer til å ta turen opp dit fremfor å føde på KK, av ulike grunner. Voss fremstår som en trygg og god plass å føde p synes jeg. Fantastisk hyggelige de jeg møtte og pratet med, følte meg så velkommen. Det var jordmoren min på helsestasjonen som anbefalte meg Voss. Så det eneste jeg bekymrer meg for nå er selvfølgelig vegføret når vi skal kjøre opp. Januar er en mørk måned med snø og glatte veger.. Men men. Det kan jeg jo ikke gjøre noe med uansett. I følge jordmor var alltid stamvegen brøytet og saltet, og de hadde aldri erfart at dette var noe problem.

Godt å få enda en bekreftelse på at Voss er stedet. Har planer om det selv i november, og har vært der og snakket med dem. Virker utrolig bra, og no gleder jeg meg bare :-)

Var det mange som fødet der da du var der, og hvor lenge ble du før du reiste hjem? Fikk barnefar bo sammen med deg hele tiden?

Mest derfor jeg vil føde der. det er jo mye roligere og større sjanser for enerom hele tiden, og kan bli der så lenge jeg vil :-)

Og gratulerer forresten!!!! :-)

Takk :)

Det var rolig da jeg fødte der. Personalet hadde god tid til å snakke, de holdt på med husavask, vasket hele avdelingen siden det var rolig. Utrolig rent og ryddig på Voss.

Vi har et barn til og tok dette litt som en ferie. Far og barn bodde på Park Hotell og kom ofte på besøk. Jeg hadde enerom, så far kunne ha bodd der. Persolig synes jeg det var bedre uten far, fikk lett kontakt med de andre fødene. Kjekt å sitte i dagligstuen å snakke sammen om kveldene. Hadde tilgang på mat hele døgnet, ble oppfordret til å spise om natten om jeg var sulten. Luksus å kunne gå ut på kjøkkenet å ta seg en skive med god samvittighet midt på natten. Personalet avlaster også med barnet. Fikk god hjelp med ammingen, de kjører ikke sånn på som på KK, så det ble ikke noe stress og kav. Hadde fire ligge døgn og da ønsket jeg å dra hjem. Kunne ha vært der lengre om jeg hadde villet.

Har tenkt på toget som en mulighet å komme til Voss. På Voss blir man lagt inn mye tidligere i fødselen enn på KK. Man slipper å måtte føde i bilen : ) Jeg tror at man trygt kan komme med toget om jordmor i Bergen har gjort undersøkelse først og funnet ut om man er moden.

Vi fikk hjemme strikkete sokker fra bondekvinnene til den nye vossingen vår, utrolig søtt! Vi planlegger allerede neste Vossing : )

Høres koselig ut :-)

Hvor mange damer var det som fødte der da mens du var der?

Brukte du badekaret, og var det ledig?

Gleder meg sånn, men VIL ha badekar, så håper ikke det er så mange som skal føde akkurat samtidig... :-)

Var det noen som fødet samrtidig som deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...