Gå til innhold

Hvor skal dere føde?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har termin den 7 mars 2008 og skal føde på Drammen sykehus, grunnen til det er at jeg bor i Drammen, også har jeg hatt en fødsel der tidligere. Veldig fornøyd med mottakelsen å støtten på dette sykehuset, kunne ikke tenke meg å vært andre steder.

Lykke til alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På A-hus, kun fordi det er det nærmeste sykehuset. Har vurdert å reise hjem til Molde for å føde der men tror ikke jeg gjør det, for da får kanske ikke pappan vært med på fødselen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Kongsberg, men tenker ikke å føde der! Har selv jobbet på nyfødt intensiv i noen år, og setter det som et krav at de har nyf.int. til fødestedet. (sikkert blitt litt preget av å jobbe med det:) Så jeg tenker å føde enten i drammen eller i skien! Har ikke søkt om plass der enda! Har termin 8 mars forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,jeg har termin 6 mars og skal søke fødeplass på st.olav.grunnen er at vi flytter til trondheim til jul.håper virkelig å få plass og at alt går bra,siden jeg leste noen tilbakemeldinger fra det sykehuset på debatten og ikke helt begeistret over info .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har termin 8 mars. Søkte først på Ullevål, siden jeg fødte der sist og kunne tenke meg å være alene på Hotellet og ikke barselen...(er ikke fornøyd med den). Men fikk avslag siden jeg ikke bor i Oslo lengere...Kunne ha søkt en gang til men driter i det...

Så da har jeg fått føde plass på A-hus...har hørt både og om A-hus, og håper jeg får oppleve det positive med det...

Er litt spent på hvordan fødselen blir siden jeg hadde håpet å få lystgass under fødselen denne gangen, men det blir dårlig av det denne gangen..Kanskje greit siden jeg ble "full" sist...hehe...

Det som nå er spennende er fødselen der...Etter det så får jeg se om jeg blir på sykehuset eller om jeg drar hjem...Var frisk og rask sist. (ikke sikkert jeg er det denne gangen...Menmen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arendal Sykehus, ikke fått plass der men da typen min skal jobbe der på sykehuset etter jul og vi flytter dit, skal jeg føde der. Håper det er bra der.

Har termin 17. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABC på Ullevål. Da er jeg garantert å få akupunktur og får komme dit for å få det selv om fødselen bare så vidt er i gang. Var så vannvittig kvalm sist og kastet opp i timevis. Det gikk over med lystgass, men da var jeg allerede utslitt (måtte være en god stund på et venterom først, og hadde ikke stor nok åpning for å få epidural), og jordmoren som satte nåler var for opptatt. Å føde uten smertelindring gikk helt fint (fikk ikke lystgass på slutten, for jeg måtte ha oksygen og det er samme instrument, iallfall på Ullevål), så for meg var timene før det absolutt verste. Har dessuten hatt god hjelp av akupunktur mot kvalmen tidlig i svangerskapert. Hadde sikkert fått det tilrettelagt på vanlig avdeling på grunn av den opplevelsen jeg har hatt, men for meg er ABC et fint alternativ, og der er det helt sikkert badekar på rommet og hvis jeg ikke blir sengeliggende håper jeg på å komme meg oppi der =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal føde i fredrikstad, bor ikke der. Men det blir det korteste og minst trafikk. Kunne valgt A-hus også, men da er det mer trafikk fra denne kanten. Og jeg liker ikke sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal føde på Kongsvinger, men syns d er dumt de ikke har intensiv der.. Fødte på AHUS forrige gang, men d er omtrent like langt fra der jeg bor til begge sykehusene, og har hørt bare bra om Kongsvinger og litt forskjellig fra Ahus så da ble d Kongsvinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal føde i _Volda...åse sykehus vil jeg ikke føde har bare hørt negativt om de der...(de som har født en gang i volda å en gang på åse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørlandet sykehus Arendal. Fordi det er nærmest. Har hørt en del negativt om avdelingen der, men det får briste og bære:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har termin 29. mars og har søkt og fått plass på ullevål, søkte dit, fordi de har hotellet, også hadde jeg hørt så mye rart om a-hus+ at jeg ikke liker meg der generelt.. og det er ikke så veldig langt å kjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...