heidi72 Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Har utrolig smerte i hoftene, og nedover låret på den siden jeg ligger på om natten... Kommer dette av bekkenet...? Noen som har løsning på "problemet"? Våkner av dette, og da selvfølgelig hver gang jeg skal snu meg... All info mottas med takknemlighet:)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 prøv med en liten pute mellom knær/lår, det kan kanskje avlaste litt? og variere med bøyde knær, underste benet rett osv..
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Har akkurat det samme problemet.. Men aner desverre ikke hva det kommer av. Skal til jordmor på onsdag, får høre med henne da
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 Høres ut som samme smerter jeg har. Kommer i løpet av natta og blir vondere jo lenger jeg ligger. Sår og øm langt inni skinka liksom... Sovet med pute mellom knærne nå i tre netter og det hjelper virkelig!
heidi72 Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2007 Da blir det ekstra pute på meg i natt... Alle tips blir hjertlig mottatt
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 14. oktober 2007 #6 Skrevet 14. oktober 2007 Hei! Jeg plages også masse med smerter i hofter og nedover lår på nattestid. Det er jo liksom ikke noe annet alternativ enn å ligge på sidene nå... I mitt tilfelle ser jeg det som et ledd i bekkenløsningen, siden jeg har vondt i symfyse og korsrygg i tillegg - liksom hele veien rundt :-/ Det eneste jeg kan si er at det avlaster litt med en stor pute mellom bena. Noe annet råd har jeg vel egentlig ikke..
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 14. oktober 2007 #7 Skrevet 14. oktober 2007 er plaget med smerter i hofte og korsrygg om natta, det smeller og lager knekke lyder i ryggen/hofta når jeg snur meg og ikke holder bena samlet, såååå J**** vondt=/ natta er begynt å bli det verste tiden på døgnet nå, selv om jeg avlaster med puter og dyner og en sambo som ofrer store deler av sin sengeplass også=) men vi får bare overleve jenter, vi har ikke SÅ lenge igjen nå=)
Athina' Skrevet 14. oktober 2007 #8 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg har også disse smertene langt inni hofta, mesten som man har sovnet på ett hardt gulv og har blitt liggende i den samme stillingen over lengre tid. Men det ble bedre etter jeg begynte å sove med pute mellom knærne :-)
Tussa og Sofie Skrevet 14. oktober 2007 #9 Skrevet 14. oktober 2007 Pute hjelper delvis ja, noe jeg synes kan funke er å ligge med litt hevet overkropp, legge puta under skinka og nedre del av rygg sånn at du ikke ligger flatt på rygg men vipper over mot siden og heller ikke ligger helt på siden. På den måten får jeg avlastet litt ihvertfall. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #10 Skrevet 14. oktober 2007 Ta en sommerdyne, og legg den på gulvet med kortsiden mot deg. Rull den til en pølse. Ta deretter et stort tøystykke, feks et dynetrekk, og sy et trekk som passer! Hvis du ikke orker å begynne å sy et helt trekk, så kan du jo bare sy et par sting i dynen slik at den holder seg som en pølse. Denne pølsa kan du legge mellom knær og ankler, og gjør som regel veldig godt for den som har bekkenløsning! :-) Ta gjerne en titt inn på 2.trimester også. Her finner du en tråd som heter "Her finner du de som......". Her kan du finne andre gode kreative løsninger for bekkenløsning og andre "vondter". Lykke til :-)
Nussespire Skrevet 14. oktober 2007 #11 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg har det på samme måte. Snakket med jordmor om det, og hun anbefalte meg å ligge oppå en dyne brettet i to for mest mulig mykt underlag, samt en pute mellom bena. Gjerne også en liten pute under magen (begynner å bli trangt i senga...)). Hun mente det rett og slett kommer av den uvante tyngden, og kanskje litt bekkenløsning...
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 14. oktober 2007 #12 Skrevet 14. oktober 2007 Har det samme problemet og hadde det sist og fra uke 30.... Ikke moro det der altså... Har pute mellom beina, men vondt allikevel. Jeg føler at det blir værre hver gang jeg sover i hardere senger på hytta ol. Så jeg tror at myk seng er tingen. Har vurdert å legge meg oppå en dyne for å få senga ennå mer myk.. Tror det er fordi det er et tungt press på hofta og magen trekker i den.... Hvertfall verdt et forsøk....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå