Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 1,5 år har øreverk. Er helt fin om dagen, men skriker kraftig sent på kvelden/natten. Blir veldig urolig og får ikke roet ham ned. Paracet stikkpille hjelper, men så er det i gang noen timer senere. Bruker nesespray. Dette har vart i 4 dager. Fikk første feber i natt. Er det vanlig at de er rolig og ikke har smerter om dagen, og går "bananas" om natten?

Kan ikke løfte hode enden av sengen, da han snurrer rundt. Har gitt paracentamol stikkpille og drikke. Og Menthos mint sukkertøy som ser ut til å rense halsen. Bruler nesespray. Han har i tillegg "regelmessig" falsk krupp, og har vært syk/forkjølet siden han begynte i barnehagen for 2 mnd siden.

Noen som har noen gode råd? Har hørt at barne akupunktur kan være bra, med spesial utdannet sådann. Noen som har erfaring?

Skrevet

Vi har hatt to ørebetennelser på en drøy måned, på begge ørene. Han fikk skikkelig høy feber i tillegg og var virkelig utrøstelig. Vi fikk antibiotika med en gang begge ganger. Kan være greit å ta en tur til legen? Ellers fikk vi tips om å gå turer ute i frisk luft, han skal ha hodet hevet så mye som mulig. Legen sa også at vi måtte gi en skikkelig dose paracet, ikke spe på litt hele tida, da hjelper det lite. Så gi 250 mg om gangen. Vår sønn veier ca 12-13 kg og er 16 mnd. God bedring, det er et slit, altså.

Skrevet

VI har samme problem, men vi har måttet bruke penicillin flere ganger allerede. Det er sånn med vår også, at smertene kommer når han har sovet en stund. Er det ille nok så våkner han med smerter under luren sin midt på dagen også.

Har tenkt å prøve akupunktur hvis det ikke bedrer seg nå. Det funket veldig bra på nevøen vår. Du må regne med ca 5 behandlinger før det "tar". Men han trengte bare en, som regel! Må til en som er utdannet i klassisk akupunktur med tilleggsutdannelse for aku. på barn.

En venninne sverger til løkomslag :-) jeg har prøvd på meg selv og det funket da. Hun finhakker rå løk, legger det i en ren nylonstrømpe eller gasbind, og legger det utenpå øret til barna. Pakken kan feks holdes på plass med en lue han liker godt, eller (veldig stas!) øreklokker :-)

løken danner en gass som desinfiserer øret inni. Det er den samme gassen som gjør at vi gråter når vi skjærer løk. Jeg ville prøvd hvis jeg fikk mitt barn til å ha det på øret... det må være der noen timer.

Skrevet

Finhakket hvitløk i olivenolje. Lå stå et døgn.Sil av og dypp bomullsdotter oppi og putt i øret. Dette er supereffektivt, jeg har prøvd det selv som liten. Lukta er et minus, dessuten vet jeg ikke om det funker på så små barn.

Akupunktur er bra. Sønnen min har blitt kurert for atopisk eksem+ matfølsomhet av akupunktur. Han har også fått ørelys, noe som forebygger ørebetennelse. Han hadde tendenser, men har aldri hatt det.

Skrevet

Vi har nettop hatt øreverk her og fikk penicillin av legen, noe jeg i utgangspunktet er litt skeptisk til å gi små barn så vi rådførte oss med homeopat og gav ham først en ganske kraftig dose med homeopat middel, så 10 dagers penicilinkur og så en ny dose middel. Han ble fin allerede etter 1 dag egentlig han altså.

Ellers kan kiropraktor faktisk hjelpe! Tar med min dit hvis det blir noe mer med ørene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...