Gå til innhold

NÅ er jeg endelig klar. Nå skal jeg også starte på Reductil!

Anbefalte innlegg

Nå har jeg omsider avsluttet ammingen.

I morgen skal jeg ringe legen og får meg Reductil.

Nå har jeg vært tjukk lenge nok. Nå SKAL jeg ned.

Føler jeg står i startgropa på mitt nye liv her :D

Dette er 1. skritt

Men samtidig er jeg redd for at jeg ikke skal få noen virkning av tablettene. Hva da?

Jeg har tidligere forsøkt Grete Roede og Libra.

Går ned rundt 10 kg og så stopper alt opp. Motivasjonen inkludert.

Og jeg skal ned rundt 50 kg. så jeg orker ikke noe tull denne gangen.

Er det noen som reductil ikke har virket på her? Hva skjedde i såfall

Hva skal jeg gjøre om det ikke virker.... Er litt redd for det

Men uansett...i dag skal jeg ta farvel til mitt gamle liv som trøstespiser. Nå skal alle hemmelige lagre tømmes. I dag skal jeg nyte mat og godis for åpen scene...

Tror dette kommer til å bli bra!

Fortsetter under...

Reductil; er det sånne slanketabletter? Kan du bare ringe og få det av legen? Jeg var hos legen for noen dager siden, og jeg har hatt (og har til dels) store spiseproblemer. Siden jeg har skiftet fastlege etter å ha flyttet tenkte jeg at dette var noe å ta opp med ham, men han sa bare: Kan du ikke bytte ut sjokoladen med gulerøtter da?

Jeg er 178 cm høy og veier nå 120 kg. Skulle gjerne hatt slankepiller for å gå ned litt. Kanskje det hadde vært en motivasjon? Jeg klarer ikke å motivere meg når jeg ikke ser resultater i det hele tatt. Burde kanskje hatt en vekt også? Da hadde jeg jo sett resultater hvis jeg gadd gjøre noe med problemene. Gå tur feks...

Egentlig bør jeg gå ned 30-40 kg, men det er jo jo ikke noe lett i det hele tatt alene.

Hva er det som gjør at du tror at du skal klare å la vær å trøstespise? Der trenger jeg gode tips!! Som alenemamma til en liten jente på 5 mnd, blir det bare til at jeg spiser, spiser, spiser fordi jeg syns så synd på meg selv! Har aldri noe snop i huset da, men klarer å spise snop hver dag likevel...

Huff, dette var jo ikke svar på innlegget ditt, men håper du svarer likevel :)

Jeg synes ikke det var særlig pent av legen din å avfeie deg på den måten der. Det var virkelig ufint.

NEI det er IKKE bare å bytte ut sjokoladen med gulrøtter! Min forrige lege var litt samme typen. Med en gang jeg nevnte noe slikt så sa hun bare, de er veeeldig dyre og så viste hun meg en kurve som fortalte hvordan blodsukkeret steg etter sjokolade osv. Da gav jeg rett og slett opp.

Nei, jeg tror ikke man får dem over tlf. Må nok ha legetime. Så det er det jeg skal ringe og bestille i morgen.

Jeg vet ikke helt hva det er som skal få meg til å slutte å trøstespise denne gangen. Jeg har jo ikke lykkes tidligere...

Jeg var så heldig å bli "spådd" med englekortene til Wicca for et par dagen sider. Og det fikk igang en prosess hos meg som gir meg en slags indre styrke.

Om jeg faktisk lykkes er jo en annen sak.

Men jeg føler jeg er på rett vei til å ta et grep om livet mitt.

slanking er en ting. Jeg har også tenkt å gjøre noe med ekteskapet mitt på sikt. Trives overhodet ikke slik vi har det nå, så jeg regner med at vi kommer til å gå hver til vårt etterhvert. Dette må jeg bli litt sterkere til før jeg får til.

Så jeg skal ta steg for steg. Nå er det kroppen som står for tur.

HÅPER jeg greier det denne gang. Jeg har lenge sagt at jeg skal gi meg selv bukplastikk i 40 års presang, men da må jeg nå matchvekt først. Og holde den 1 års tid. jeg blir 38 i mars så det begynner å haste litt...

Dette var kanskje heller ikke svar til deg Matja... men kanskje vi kan prøve å hjelpe hverandre litt på veien.

Hva om du bytter fastlege og legger fram saken på nytt. Si du har forsøkt det meste, men mister motavasjonen underveis. Det er jo ikke så rart i grunnen. Jeg synes det er veldig vanskelig å slanke meg i gruppe sammen med folk som skal ned 5-10 kg, når jeg skal ned 40-50. Det burde jo alle forstå!

Klem fra meg til deg :D

DETTE SKAL VI KLARE

hei hei.

jeg har skrevet i et innlegg tidligere, jeg begynte på disse tablettene i mai, og har nå gått ned 24kg..

Var på kontroll hos legen hver 14dag 3 ganger før han tok sommerferie.

Dette var for å måle blodtrykk og puls.. jeg tålte tab. veldig bra.. ingen bivirkninger.

Det er ikke alle som går ned med disse tablettene, og en må styre unna søtsaker selv i starten, for det skal ikke dempe søtsuget.. Jeg spiser mye mindre.. (har aldri vært en storspiser, men alt jeg spiste la jeg på meg)

Startvekt var 120.. så jeg har en del kg igjen før jeg har nådd målet mitt.. i starten trente jeg ikke så mye heller. kroppen min fikk seg heller gode turer ute i frisk luft istede.. hadde en rutine før, og det var å levere barnet mitt i b.hagen for så å gå tur en time, og hjem å dusje for så å komme meg på jobben..Det fynket her vertfall..

Har prøvd å slanke meg mange ganger, men har ikke fått det til alene. var så vanskelig å si nei til "nei" mat når venner eller familie sitter å spiser det, og at det ikke viser på dem!! Motivasjonen min er at jeg går jevnlig til legen på kontroll enten 1gang pr mnd eller hver 2mnd. for å få vise han resultatet! (da kan jeg jo ikke skuffe legen me at jeg ikke har gått ned vertfall)

sist mnd begynte jeg å trene på treningstudio, for å stramme opp hud, og for å gå ned enda mer.. Trener ca 4 dager i uka. Herlig rett å slett!!

er også motivasjon å komme oppi klær jeg ikke har brukt på noen år :)

og at jeg tørr å vise meg litt mer frem.. :)

Hadde det ikke funket på meg, hadde jeg nok prøvd å fått en operasjon. :/

KJEMPE BRA DU ER MOTIVERT! DET VISES I MÅTEN DU SKRIVER PÅ! dette kommer til å gå :D stå på :D

og en annen ting.. det hjelper ikke BARE å bytte ut sjokoladen med en gulrot.

Hvordan gikk det egentlig hos legen?

Jeg har vært kjempeflink noen dager nå, men i dag har jeg proppet i meg en hel pakke med vafler... Jaja, kan vel ikke være like flink hver dag går jeg ut fra:)

Motivasjonen min er sommerferien til neste år; Italia med lille gull og min bror og hans familie. Kan ikke se ut som en strandet hval da, nei!! Hehe:)

Håper det går bra med deg!

hei matja..

jeg er ikke HI men svarer likevell...(siden jeg har svart tidligere i dette innlegget)

har du flere mål? jeg satt meg små mål hele tiden.. som feks, når jeg hadde gått ned feks 10kg, så va det en liten shopping runde..

osv.. Tror ikke jeg hadde klart det om målet var så langt fremme.. :/ men kan jo være det fynker for deg :)

Er ikke alle dager som er like, så det hender jeg sprekker litt inni mellom jeg også :)

ha en fin dag .)

Annonse

Jeg har også begynt i dag.Hurra!! Dette blir spennende. Kanskje jeg også kan bli slank igjen etter 20 år som tjukkas....? Får ta tiden til hjelp og trene litt mer, så kanskje en dag? Passer i hvert fall helt perfekt akurat nå. Ferdig med amming, og en eventuell ny graviditet kan vente en stund til Tror heller ikke jeg kan bli mer motivert enn jeg er nå, og føler jeg har godt samarbeid med fastlegen min.

Lykke til dere andre også! Dette her klarer vi!

• 1 måned senere...

Nå er jeg omsider i gang :D

Startet på Reductil på mandag.

Tok litt tid dette her.... Men jeg fikk lungebetennelse og måtte bli frisk fra det først.

Startvekt hos legen var 123, min var 120 (men det var jo om morgenen uten klær)

I dag etter 3 dager var morgenvekten 119 :D:D:D

Juhuuu

Har så stor tro på disse tablettene foreløbig at om hun hadde gitt meg sukkertøy så hadde de nok virket de også hihi

Har helt kuttet ut all slags snop til hverdags. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre til helgen enda, men har i grunn ikke tenkt å være streng. Da ryker jeg nok ut etter hvert tenker jeg.

Skal veie meg igjen hos legen mandag om 1 1/2 uke. Det blir spennende :D

Til deg som ikke fikk reductil av legen din: Hvorfor ville han ikke gi deg det? Hvis han har gitt deg et svar du ikke er fornøyd med så går det an å bytte lege.... Er gjort på et sekund inne på nav sine nettsider.

Jeg fikk bare positive tilbakemeldinger på at jeg ønsket å prøve reductil.

• 3 uker senere...

Jeg har prøvd reductil. Den funker bare om du virkelig lar vær å spise når du ikke er sulten, altså: Ikke noe for den som er trøstespiser eller følger måltidene slavisk. Poenget er å glemme å spise.

Jeg gikk ned ca 10 kg, så fikk jeg bivirkninger med smerter i underliv og eggstokker, og sluttet. Alle de 10 kg + 6 til la seg på like raskt som de forsvant. Ingen suksess med andre ord. Alle de jeg kjenner som har prøvd denne har lagt på seg alt etterpå + mere til.

Min nye taktikk blir nå å endre livsstil som alle snakker om. Det handler om å spise som før, men å gjøre ett par valg ang kaloriinntak: Tenk at det er 3 ganger mer kalorier i majones enn smør, og at litt dressing kan sprenge kaloribudsjettet fullstendig. Da kan det være greit å droppe majones og erstatte denne med noen skiver agurk eller tomat, samt sitrondråper på salaten som jo smaker kjempegodt!! Spesielt til kylling!! Og selvfølgelig hovedsaken: TRIM/AKTIVITET

Veldig fin kaloriteller om man melder seg inn i vektklubb.no da kan man virkelig få øyene opp for hva man spiser og hva man gjør galt. Der er det også menyer for dagen, treningsopplegg, målsetninger og oppfølging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...