Gå til innhold

gravid utenfor livmoren?

Malin G. Spann

Anbefalte innlegg

har noen spørsmål som jeg håper noen kanskje kan gi meg noen beroligende svar på...

er gravid i mors uke 6 ca, men har eg del smerter i venstre siden av magen. ikke hele tiden, men innimellom. når jeg ikke har vondt, men trykker på magen, er det nett som en liten "klump" som ligger der. det gjør vondt når jeg trykker på. er utrolig redd for at dette kan være graviditet utenfor livmoren. har ikke hatt noe blødning. puppene mine har vert lit ømme, men det kjennes ut som om de bare blir mindre og mindre ømme.skulle ikke dette gått den andre veien? har ikke hatt noe kvalme, bare litt ubehag om morgenen og føler meg generelt tappet for energi. men kan dette også skyldes cyste? har vert operert for cyste på eggstokken før (tvilling på eggstokken) da jeg var 18 år. nå er jeg 24. har hatt disse smertene før jeg ble gravid også... smertene kommer og går. men når jeg trykker på kjennes det ømt eller det gjør vondt. skal til lege neste uke og håper å få et svar da, men håper samtidig noen kan gi meg en tilbakemelding nå! er veldig bekymret...

Fortsetter under...

Hei til deg bekymrede jente!

Jeg var selv gravid i egglederen da jeg var 17 1/2 år,jeg viste ikke den gangen at jeg var gravid da jeg hele tiden hadde mens. Da jeg ble veldig syk viste deg seg at jeg var circa 3 mnd på vei, men da jeg ble innlagt skjønte de ikke hva som feilte meg. Jeg hadde tilfeldigvis og smerter på venstre side og derfor ble blindtarmen utelukket tidlig. Da jeg ble innlagt på sykehuset ble det tatt både blod og urinprøver uten resultat. Graviditeten ble først oppdaget da de utførte en kikkehullsoperasjon ved et lite snitt ved navlen. Da jeg våknet opp hadde jeg under den samme narkosen fått et bikinisnitt hvor de fjernet fosteret.

En graviditet i egglederen er meget alvorlig hvis det går så langt som jeg gikk, og jeg skjønner at du er bekymret. Men jeg har også vært gjennom 3 IVF hvor det modnes mange egg samtidig, dette gir og tidvis ømhet og smerter i områdene hvor egglederne er plassert. Hvis du tidligere har hatt cyster, så vet du muligens hvordan disse smertene kjennes.

Om jeg hadde vært deg, hadde jeg kontaktet legen din umiddelbart for å få UL og få avdekket hva som er det egentlige problemet til dine smerter og ømhet. For skulle det vise seg at det er en gravid utenfor livmor, må det handles raskt! Jeg håper det går fint for deg og at alt er i orden med plasseringen på fosteret. Masse lykke til for deg! Klem ; )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...