Gå til innhold

kysser dere barna deres på munnen ? hva syns dere om dette ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine grenser går klart før kyss på munnen. Det er ikke naturlig for verken meg eller min mann å kysse andre på munnen, heller ikke ungene våre.

Jeg vil heller ikke lære ungene at det er naturlig at voksne mennesker kysser barn på munnen. Dette er en naturlig grense for de voksne her i huset, og jeg håper barna lærer å kreve respekt for egne grenser. Og at de ikke lar seg kysse av fremmede voksne på munnen heller. De vet at bare kjærester kysser på munnen. Og mamma og pappa er kjærester.

Når det er sagt, er vi de kjærligste og mest omsorgsfulle foreldre som tenkes kan. Og ungene rundkysses og klemmes. Men ikke på munn!

Jeg må si jeg undrer meg litt over denne kollektive liberale kyssepraksisen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vi gjør det ikke. Det føles ikke naturlig for oss, men årsaken er først og fremst hygiene. Forkjølelse og influensa smitter via dråpesmitte, noe vi jo helst ønsker å unngå å smitte den lille med, Nå er vår lille prematur og har derfor dårligere immunforsvar og vi ble også advart mot dette fra legene på sykehuset.

At man nusser på munnen er jo først og fremst for at foreldrene synes det er "gøy", ikke noe barna lider av å ikke få, så lenge de får kjærlighet og kos på andre måter.

Jeg respekterer at andre foreldre praktiserer det andeledes, men jeg reagerer når foreldre ber barna sine gi nuss til andre og de ikke tar initiativet til det selv. Og jeg synes det er ekkelt at barn kysser "fremmede" på munnen.

Så det så! :o)

Skrevet

vi gjør det! ser ikke problemet jeg.... er jo ikke hele tida. og det stopper seg nok selv når de blir eldre..

Skrevet

Nei, ikke på munnen. Synes det blir for intimt, på en måte... Dessuten unngår vi mye smitte ved å la være =)

Skrevet

Jeg har aldri gjort det, men nå har plutselig 3-åringen vår begynt å kysse meg på munnen! Først i panna, så på kinnet og så på munnen. Akkurat som et rituale, liksom. Og han ler så godt når han gjør det. Han har nok sett at jeg og pappan kysser hverandre innimellom, og så skal han liksom herme litt.

Han er så søt, atte. Har liksom ikke lyst til å skyve ham vekk når han gjør det heller, men det er noe han har begynt med helt av seg selv (:

Skrevet

hehe så søøt ;)

gleder meg sånn til mini begynner å gjøre sånt..:))

tiden går så saaaakte...hehhehe..han er 6 mnd..:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...