Gå til innhold

Bekkenmuskulatur

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en skjønn gutt for snart 6 mnd siden. (Mitt første barn) Har trenet bekkenmuskulaturen helt til nå og er ikke helt fornøyd.

Sambo sier at jeg ikke er like "trang" som før. Langt ifra...

Skjønner ikke hvorfor det ikke blir bra igjen...har jo hørt at alt skal bli like bra som før...

Var hos gynekolog for en uke siden og hun sa at det virker som om alt har trukket seg tilbake helt fint.

Jeg ble gravid igjen 2 mnd etter fødselen..kan det ha noe med at jeg ikke er blitt bra igjen?

Eller har jeg kanskje gjort knipeøvelsene feil?

Blir så lei...har jo trenet masse med lite resultat.

Nå har jeg bestilt Vaginakuler fra kondomeriet. Håper de hjelper. Er det noen som har opplev det samme eller som kan hjelpe meg å få til knipingen? hehe

Takk på forhånd :)

Fortsetter under...

Hos meg har det gått greit, men vet at det er lett å gjøre knipeøvelsene feil. Hvis du tar noen pilatestimer kan du få litt ordentlig veiledning.

Jeg fikk flg instruksjon av fysioterapeut (ifb med trening ved bekkenlåsning): Ligg på ryggen og klem ned med fingrene på magen ca der hvor hoftebenet slutter. Gjør du knipeøvelsene riktig, skal du kjenne helt her oppe at det trekker seg sammen. Vanskelig å forklare uten bilde, men håper du forstår... Lykke til med treningen!

Hvem har sagt at det blir som før etter en vaginal fødsel? Sikkert en jordmor eller lege, men hva er grunnen til at så mange leger velger keisersnitt selv? Det sier seg nesten selv at det ikke kan bli 100%... Og det er min hovedgrunn for å velge keisersnitt med begge mine... Jeg har en typisk "mannsjobb" og har hørt mye fra gutta om hvordan en vagina blir etter fødsel... og en slik ville ikke jeg ha... Jeg må selvfølgelig også drive med knipeøvelser, for det er en belastning å gå gravid. Ønsker deg lykke til med videre trening!

syns nå det er ganske overflatisk og egoistisk å velge keisersnitt når det overhodet ikke er noen grunn for det..

det er så mye bedre for mor og barn å føde normalt, men gud forby at det skulle vises at du har født, et operasjonsarr på magen er myyyye bedre enn en skjedemuskulatur som må trenes opp igjen.

om man som mann har problemer med konas "nye" skjede, får de ta i et tak sammen og gjøre det som skla til for å bli fornøyd igjen begge to, istedet for å fly rundt å prate om det..

til HI, fortsett og knip, det hjelper! 6mnd er ingenting, anbefaler smart balls om du ikke har dem, 199,- på kondomeriet :) lykke til

HI her!

Takk for svarene, ble litt betrygget nå :) Har bestilt smartballs og gleder meg til å begynne å trene med de :)

Har nå pratet med venninner som sier de til og med er blitt trangere etter fødselen og treningen. Og det er det kjæresten dems selv som sier så det tror jeg på. Tror nok at rett trening under lang tid kan føre til veldig bra resultater.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...