Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 6 nå og har akkurat blitt sykmeldt fordi jeg føler meg så sliten og trøtt (jobber på en skole, og det er ganske slitsomt og stressende til tider) Samtidig får jeg dårlig samvittighet fordi jeg er sykmeldt, hadde jo sikkert klart å jobbe.......men.....

Er jo ikke kvalm eller noe sånt, bare sliten og litt "ekkel" i kroppen.

Hva er dere evt. sykmeldt for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært sykemeldt i 3 uker nesten. Jobber som sykepleier på sykehjem der det er en veldig stressende hverdag. Er veldig plaget med trøtthet og kvalme, og har derfor ikke oversludd til å gjøre jobben min... Håper jeg snart blir kvitt plagene mine, men har ikke så høy terskel mtp sykemelding i graviditet. Viktig å tenke på seg selv!!

Skrevet

Jeg er sykemeldt. Vært sm i 4 uker, og ennå sm i neste uke også. Så får jeg se. Jeg er kvalm hele døgnet og kaster opp 5-15 ganger om dagen. Er 11+4 i dag, så bør vel gi seg snart... Ellers blir det sm ennå lenger, men håper ikke det:(

Skrevet

Jeg jobber også i skolen, og har vært sykemeldt i tre uker pga. kvalme. Nå har jeg gått over på aktiv sykemelding. Jeg jobber da et par timer om dagen 3-5 dager i uka .Da holder jeg på med for/etterarbeid, rapportskriving, elevsamtaler etc, men jeg har ikke vanlig undervisning. Det går ikke siden jeg aldri vet når på døgnet jeg er kvalm. Jeg kan komme og gå når jeg vil, men ledelsen skal vite det hvis jeg ikke kommer en dag. For meg har dette vært en fin ordning, selv om det er litt rart å være på skolen uten å være sammen med barna. Barna vet ikke hvorfor jeg er sykemeldt, men jeg har fortalt dem at siden jeg har vært syk så lenge, har legen sagt at jeg må være veldig forsiktig i starten. Derfor får jeg dessverre ikke være i klasserommet med dem akkurat nå.

Skrevet

Jeg er også sykemeldt..Er vel nærmere 7uker nå!!!Jeg jobber som frisør å det er ikke noe særlig å stå på salongen når man føler seg så elendig...Alle di luktene går meg på nervene,klarer ikke å få i meg mat...Er ikke i form,sliter med svimmelhet også!!!Synes ikke det er direkte gøy å være sykemeldt,men jeg mener at det gagner ingen at jeg er på jobb nå...Man vil jo yte sitt ytterste for kundene,slik at di går fornøyde ut å kanskje kommer tilbake igjen...Det klarer jeg så absolutt ikke akkurat nå!!!!!!

Skrevet

Ble sykemeldt dagen etter jeg fant ut av jeg var gravid.( er såvidt blitt det )

Har en tung jobb hvor jeg bare står,går, løfter,skyver,stress, nattjobbing/5 skift og kjemikalier.

Jeg spurte sjefen om man kanskje kunne tilrettelegge litt, slik at jeg kan sette meg ned noen minutter hvis man blir uvel/sliten etc.. men det gikk ikke!! Fikk litt sjokk der, jeg foreslo aktiv sykemld og evt 50% sykemeldt, men neida..

Når man ikke er intressert i å ha arbeiderne på plass, så blir jeg litt provosert faktiskt! Så jeg syns ikke "synd" på arbeidsplassen min, og sitter her med god samvittighet;)

Legen syntes responsen fra sjefen ikke var no særlig, og nevnte også at det er en lav terskel for å sykemelde gravide; man skal nemlig ha det behagelig.

Skrevet

Ble sykemeldt 50% for 2 uker siden. Fikk 100%sm forrige mandag, grunnet kvalme og oppkast. Er stort sett kvalm hele dagen, lettet litt i dag i 1800 tiden, men ikke helt fri.

Jobber som sykepleier i psykiatrien, kan ikke kombinere det å være kvalm og å være på jobb.

Var kvalm i ca 10 uker med førstemann, håper ikke det blir like lenge denne gang:) Er 8+0 i dag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...