Gå til innhold

Bilstol eller bag i bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg fikk førstemann for 4 år siden hadde vi sikkerhetsnett til bag i bilen, hadde også bilstol og varierte litt på bruken. Syntes det var greit med bagen på lengre turer så babyen kunne sove.

Men så var det noen som sa at de ikke selger slike nett lengre og at det ikke er anbefalt...

Noen som vet? Har jo sikkerhets nettet og det enda og hadde planlagt å bruke det nå også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer ikke til å bruke bag i bilen. Jeg så en film om hva som skjer med barn i bag ved en kollisjon og bestemte meg for aldri å ha barnet i bag i bilen.

Her er linken hvis du vil se selv:

Har hørt det skal bli forbudt å bruke bag i bilen.

Skrevet

Jeg skal garantert ha bilstol! Vi har allerede fått den i hus. Tenk om det blir en kollisjon fra siden? Da hjelper jo ikke bagen så veldig mye...

Skrevet

Skal bruke bilstol ja! Som nevnt over her, så anbefales det IKKE å bruke bag av Trygg Trafikk. Bare gå inn på linken over, så skjønner du hvorfor. Så jeg tør iallfall ikke bruke det, selv om jeg brukte det med mine to første barn...

Skrevet

Vi kommer til å bruke bilstol iallefall

Skrevet

Bag er ikke godkjennt lengre. Nå skal det være bilstol.

Skrevet

Sikkerhetsnett er da ikke forbudt i Norge, men i Sverige. Dog så er det ikke anbefalt. Man har også boxette som anbefales dersom man ikke vil ha stol - dette kom frem i testen til forbrukerrådet i mai 2007

Skrevet

Takk før tipset! Har faktiskt tenkt å bruke nett helt tills jeg såg denne videon.. Det satte sine spor, skulle ønske att alle ville se den, måtte derfør ta det opp en gang til.

Skrevet

Sjekk ut den linken litt lenger ned her, video på youtube, så velger du fort bilstol for å si det sånn!!

Skrevet

Vi kommer til å ha bilstol..Når vi skal kjøre lengre turer, får vi bare legge inn oftere pauser..De aller minste skal jo ikke sitte for lenge i gangen..

Skrevet

Noen her nevnte boxette. Jeg leste nylig en test av bilstol, bag med nett og boxette. Det eneste som var å anbefaler var bilstol. Boxette var vel like ille som bag med nett, om ikke verre. Husker ikke hvor den testen sto, men det var på nettet for ikke så lenge siden. Så det blir definitivt bilstol på min lille.

Skrevet

Sikkerhetsnett er ikke forbudt verken i Norge eller Sverige. Det er bare ingen i Sverige som anbefaler det lenger, og da har folk fått det for seg at det er forbudt.

Det anbefales ikke fordi ungen ikke er fastspent i bagen, og kan få store skader ved kollisjon.

Bilstoler nå for tiden er så godt utviklet at de ikke er til "fare" for barnets rygg slik det var snakk om før i tiden.

Skrevet

Har nettopp hatt besøk av en representant fra trygg trafikk på helsestasjonen. Bilstol anbefales, men kan også bruke bag med nett. På lange turer er faktisk bag å foretrekke fordi bilstolen ER faktisk vond for babyen rygg. Til alle dere som loffer rundt med babyen i bilstol til og fra bil og inn på kjøpesenter, det er bare anbefalt at babyen sitter slik i 1/2 time, så bør den få byttet stilling. Så skal du på langtur, så bruk bag med nett så babyen kan få ligge rett ut å slappe av i ryggen sin.

Skrevet

så klart skal jeg ha bilstol!! satser ikke på bag nei!!! skjønner ikke at folk velger d heller... er jo ikke på lange turene i førsten uansett så blir ikke no problem med baby i bilstolen nei..

Skrevet

ENIG! og hvem gidder å bære rundt på bilsete på senteret og i butikker?er det ikke d man har vogn til ? :o) nei bilsete her også gitt! satser ikke på no så usikkert som bag i bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...