Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Lurer på dette jeg. Noen som har Tangen glass fra Hadeland? Jeg vurderer denne serien.. Penservise har vi i arv fra min farmor, husker ikke hva det heter, men er laget i 1950. Har til 12. Dessertfat: krystall Har flere kaffeservise.. blant annet et fra Bohus og en del arv. Sølvtøy: Lilje. Har til 12, men mangler noen isskjeer. Ramnona hardangerbestikk: har til 12, hele "pakka". Hverdagsbestikk: enkelt og greit fra Ikea.. Hverdagstallerkener: Ikea, men skal samle på noe nytt.... er litt kjipt, men veldig praktisk!
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg har Teema fra Iittala til hverdags. Evig kvalitet! Middags (pen)service:Grey Pearl fra Villroy & Boch Kaffeservice jeg skal samle på er designet av Vera Vang. Husker ikke hva dt heter men er griselekkert;) Sorte blomstermønsteraktig... Glass har jeg mest iittala og litt Holmegård. Essence vinglass fra Iittala er finest i verden! Sølv har jeg Anitra. Puh.. gleder meg til vi skal gifte oss, så får vi fylt opp litt:)
kajfla Skrevet 13. oktober 2007 #3 Skrevet 13. oktober 2007 Middags service har jeg Silver Paisley Kaffe service heter Plantina, begge er fra Royal Bone China, Glassmagasiner. Sølv: Lilje. Er kjempe fornøyd med alt! Hverdags tallerkener fra jernia, men husker ikke hva det heter. Tanger glass er knall fine! de fins jo i klar farge og i sota. Veldig forskjell på prisen, de sota er en del dyrere. ;-)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 13. oktober 2007 #4 Skrevet 13. oktober 2007 Først av alt, Tangen glass er kjempefine-både mamma og pappa har disse i røk farge. Jeg har - pent kaffeservice i arv etter farmor til min samboer - carina hardanger bestikk - enkelt hvitt figgjo service til pent ikea hverdagsbestikk og hverdagservice.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 13. oktober 2007 #5 Skrevet 13. oktober 2007 Middagsservise har vi Märtha fra Porsgrund. Veldig fint. Vi har Finn krystallglass og noe sølvbestikk jeg ikke husker navnet på. Jeg begynte å samle på et sølvbestikk jeg syns var så fint og så viste det seg at bestemoren til samboern hadde det samme og vi fikk en del fra henne da hun døde. På kjøkkenet har vi et servise som heter Herregård og er fra Firkløveren. Vi har masse forskjellige glass, noe fra IKEA og noe sånn BodaNova eller hva det heter. Bestikket på kjøkkenet er kjøpt på Living og er turkist.
temi & keli Skrevet 13. oktober 2007 #6 Skrevet 13. oktober 2007 I hverdags har vi mye rart.. Føles sånn i alle fall.. -men i pent har vi: Sølv: opphøyet rose Hardangerbestikkk: Nora (til 12, bortsett fra 6 biffkniver) Middag, kaffe med alt tilbehør: Orlando fra Tilbords (til 12) Glass: Tangen fra Hadeland, de sota.. Er KJEMPEFORNØYD med dem.. Har 12 farris, 8 øl/rødvin og 6 akevitt så langt.. Godt det snart er jul )
To trollunger + en spire Skrevet 13. oktober 2007 #7 Skrevet 13. oktober 2007 Til hverdags har vi Grand Cru fra Rosendahl både middag og frokost. Tilhørende glass i ulike størrelser og kaffekopp med skål. Til pent har vi både middag- og kaffeserviset Greypearl fra Villeroy & Boch. Glass har vi Line serien fra Kosta boda. Har til 12 av alt.
Babyønske �� Skrevet 13. oktober 2007 #8 Skrevet 13. oktober 2007 Middags og kaffeservise : Grey Pearl, Villeroy & Boch Hverdags: Diverse billig Bestikk: Hardangerbestikk Renessanse Glass: Ingen spesielle enda, men blir trolig Grand Cru fra Rosendahl Ellers samler jeg på en del i glasserien til Rosendahls Grand Cru,
Niem og Patrick Skrevet 13. oktober 2007 #9 Skrevet 13. oktober 2007 Pent: Gustaf fra Duka Hverdags: Con gusto firkantede tallerker Bestikk: Stålbestikket Symphonie, og Admiral Hardangerbestikk Glass: Rosendahl Grand Cru
Hemmeligheten Skrevet 13. oktober 2007 #10 Skrevet 13. oktober 2007 Vi samler på jamie Oliver Service. Bestikk: Hverdags. rennesanse, beste: ramona
☆lillastjerne☆ Skrevet 13. oktober 2007 #11 Skrevet 13. oktober 2007 Vi samler på: Glass : Tangen (sotet), eva solo og Rosendahl Servise : Venice Glasssevise: Limelight (dessertskåler, asjetter,kakefat,middagstallerkener) Bestikk: Ramona Hverdagsbestikk: et slag fra Ikea Til barna samler jeg på Prinsesse serien og Mumie serien. Holder på å spekulerer på hva jeg skal begynne å samle på til hverdags servise, men blir ikke helt enig med meg selv!!! (noen tips??) Har fullstendig samledilla!!!!! ( kommer kansje litt av at jeg jobber i ett glassmagasin)
LanoLotte14.07.2008 Skrevet 14. oktober 2007 #12 Skrevet 14. oktober 2007 Hver dags har vi fra Ikea, enkelt grått Fin bruk har vi Glass Line fra Kosta Boda XL størrelsen har 9 rød vin glass og 6 hvitvin glass Bestikk: Nina fra Hardanger bestikk, er egentlig ferdig og samle på det har 18 deler vi er en stor famile Har 3 kakespader 2 salat deler men det passer ikke så godt til tallerkene syntes jeg så vil bytte til noe annet Service: Silver Superio fra Royal Bone China har 3 middags tallerkner, valgte de sammen, jeg hadde egentlig valgt noe annet. Problemt mitt nå er at jeg bor i DK og det er kun Tilbords som selger de... Har ikke funnet noen sted og kjøpe de i DK Leste at noen samlet på annet kaffe servie enn middags service eller misforsto jeg? Trodde det skulle være det samme? For jeg syntes de er så flotte kaffe kopper til mitt service... fint om noen kunne svare meg på det
Chaiemae Skrevet 14. oktober 2007 #13 Skrevet 14. oktober 2007 Hverdags: Petite fleur service fra Villeroy Boch Ramona Hardangerbestikk Pent: Lace av Vera Wang, Wedgewood Rådhus med vifte sølvtøy Juleservice: Tror det heter Maria men ikke sikker
¤Gullklumpen¤ og ¤Tulla¤ Skrevet 14. oktober 2007 #14 Skrevet 14. oktober 2007 Vi samler på: Penservise: Tid fra Porsgrund glass: Ideelle fra Holmegaard Bestikk: samlet på ett bestikk fra Iitala men det gikk ut så nå skal vi samle på Zara fra Hardanger Bestikk Kjøkkenservise: Stripe fra Duka, men etter at noe har blitt knust av lillemann så har det blitt fyllt opp med litt mere fra Ikea. Enkelt og greit. Har jobbet på glasmagasinet tidligere så har ett STORT interesse for dette...he he!!!
venter nr2;)19,03,08 Skrevet 14. oktober 2007 #15 Skrevet 14. oktober 2007 uuuups..dere satser stort på pent dekketøy:( har egentli ikke noe spess eg,har gifta meg da,så vi har jo hardangerbestikk til 12,og heile jule serviset i disney jul absolutt ALT i det...men ellers bare noe skvip fra europris til vanlig middag og sånt:) hehe...har liksom ikke tatt meg råd til den slaks,men eg burde vel begynt og samle nå da hehe...har aldri middagsselskaper heller,men det blir jo både barnedåper og konfirmasjoner i framtida da,så eg burde vel begynne og tenke litt på dette her ja!
¤Gullklumpen¤ og ¤Tulla¤ Skrevet 14. oktober 2007 #16 Skrevet 14. oktober 2007 He he...glemte jo at vi også sparer på Galakse fra Hadeland...dekketallerkener og dessertskåler pluss diverse fat og skåler. Har vel egentlig fyllt opp ferdig med dette da...
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #17 Skrevet 14. oktober 2007 Vi har Gray Pearl fra Villeroy & Boch, tidløst og vakkert. Gense Twist bestikk, og hvitvin og rødvinsglass fra PP. Ellers har vi krystall og ymse andre glass til henholdsvis cognac, øl og drinker fra Grand Cru. Til hverdags kjører vi Ikea; billig og bra steintøy og bestikk!
go*mamma*n Skrevet 14. oktober 2007 #18 Skrevet 14. oktober 2007 hverdags servise fra tilbords og bestikk fra hadeland glassverk. fin bestikk er hardanger- nora. Fin servise og fin glass er antarktis av vebjørn sand(magnor) og så har vi glass fra tilbords som heter blåklokke. Sølvtøy er opphøyet rose har alt komplett- gøy med bryllup!!!!
go*mamma*n Skrevet 14. oktober 2007 #19 Skrevet 14. oktober 2007 jeg har også likt kaffe og middags servise!!!veldig fornøyd med det jeg!!!
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 14. oktober 2007 #20 Skrevet 14. oktober 2007 Vi har sort Høganes både til hverdag og "fint". Har også hvit CasaGent som pen-servise. Synes dette er helt supert, for det er ikke så "pent" og sjørt, -hvis du skjønner... Det håndlaget keramikk, og er mere røft og tøft Også har vi Rosendahl-glass.
Nanna:-D Skrevet 14. oktober 2007 #22 Skrevet 14. oktober 2007 Middags og kaffeservise : Ostindia og Blått Lannem middagstalerker og suppe boller (Lokal fabrikk...) Hverdags: Diverse, for jeg vet ikke helt hva jeg vil ha. Ønsker meg veldig sånn brunt kjeramikk med hvite striper som selges på røros.. Bestikk: Hardangerbestikk, Renessanse og nor sølv, flat rose Glass: Antarktis av Vebjørn Sand og noen andre som mamma har kjøpt til meg når ho har vært på messer+ noe arv...
Smellt P. Tjukka Skrevet 14. oktober 2007 #23 Skrevet 14. oktober 2007 Personlig syns jeg ikke vi trenger mer enn ett servise , bruker det både til hverdag og fest ; Enkle hvite fra Pilluvit , bestikk fra Ikea og glass fra Rosendahl.
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #24 Skrevet 14. oktober 2007 Vi har servise fra porsgerund- saturn heter det. Glassene fra kosta Boda- chathue(eller hvordan det staves...) Hardangerbestikk- Nora Er vi heldige blir det komplett til 12 til jula:) Til hverdags er det servise og bestikk fra skeidar!
LanoLotte14.07.2008 Skrevet 15. oktober 2007 #25 Skrevet 15. oktober 2007 ¨Dytte Syntes dette var litt spennende, og har funnet ut at jeg er nødt og samle på noen helt andre tallerkner enn de jeg har, de selger ikke de her i DK så trenger noen tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå